Napravili staze biciklista nema
09. 11. 2016. u 23:59
Gradski čelnici smatraju da će izgradnja infrastrukture doprineti tome da sugrađani više voze dvotočkaše. U planu je još oko 100 kilometara delova puta samo za njih
.jpg)
Značajan deo radova biće u 2017. foto P.Mitić
MREŽA biciklističkih staza uveliko se širi Beogradom. Za ljubitelje dvotočkaša to je odlična vest, međutim, ima onih koji smatraju da je umetanje traka za bicikl u centru grada, gde su ulice uske i zakrčene automobilima, suvišno. Osim što negoduju zbog trenutnog kolapsa koji prave putari koji obeležavaju nove pravce za dvotočkaše, veruju da će izmeštanje staza na kolovoz dodatno zagušiti saobraćaj.
Beograđani bicikl koriste uglavnom rekreativno i tada namenski idu da voze pored Dunava ili Save, dok je procenat onih koji ga aktivno voze i koriste za odlazak na posao ili obavljanje drugih potreba zanemarljiv.
Mada u Sekretarijatu za saobraćaj nemaju precizne podatke koliko se u Beogradu bicikl koristi aktivno, odnosno radi rekreacije, nastavljeno je širenje mreže za dvotočkaše.
- U toku je izrada studije za obeležavanje 15 kilometara novih biciklističkih staza i traka. Obeležavanje je planirano za 2017. godinu - navode u Sekretarijatu za saobraćaj. - Unapređenje biciklističkih staza je svakodnevna tema kojom se bavimo. U tom smislu celokupna mreža gradskih puteva i ulica je predmet unapređenja biciklističkih traka i biciklističkih staza.
Već su iscrtane staze na Dedinju u Bulevaru kneza Aleksandra i na Voždovcu u Bulevaru oslobođenja. Ali na potezu od Autokomande do Save Maškovića uništen je asfalt jer su putari zbog obeležavanja staze na kolovozu morali da pomere "belu liniju" koja razdvaja trake. Umesto da je skinu odgovarajućim sredstvom, oni su prošli mašinom i ostrugali je, i tom prilikom izdubili asfalt. Staza nije pravolinijska, već je na pomenutom potezu iscrtana - delom na levoj, a delom na desnoj strani puta, čak na pojedinim mestima preseca Bulevar oslobođenja.
.jpg)
Odgovorni za saobraćaj u Beogradu su "Novostima" rekli da širina Bulevara oslobođenja omogućava obeležavanje biciklističke trake od Autokomande do Save Maškovića. Ipak, na pitanje zašto je "bela linija" uklonjena struganjem i kada će ova oštećenja biti sanirana, odgovorili su nepotpuno i kratko:
- Bela linija je uklonjena zbog obeležavanja biciklističke trake.
Putari trenutno rade u zoni raskrsnice Brankove i Pop Lukine ulice, gde su zbog radova saobraćajne trake sužene, te vozači svakodnevo prolaze kroz gužvu na ivici kolapsa.
U planu je da Beograd za nekoliko godina dobije još oko 100 kilometara staza za dvotočkaše. U okviru "Beograda na vodi" naći će se devet kilometara biciklističkih staza, osim uz Promenadu i u svakoj savamalskoj ulici. A staze će se graditi i u Ulici kneza Miloša, Savskoj, Nemanjinoj, Ustaničkoj, Južnom bulevaru, Slanačkom putu, Ulici cara Dušana... Trake za dvotočkaše praviće se i preko zelenih površina, pa će vozači ekoloških vozila uživati u vožnji kroz Hajd park, Kalemegdan i Karađorđev park.
ZANEMARLjIVA BROJKA U SAOBRAĆAJU
UČEŠĆE biciklističkog saobraćaja u srpskoj prestonici je svega 0,55 odsto. Predviđa se da bi uz stvaranje odgovarajućih uslova biciklom moglo da se obavi između pet i deset odsto putovanja, navodi se u zborniku radova o održivom saobraćaju koji je pre šest godina uradio Sekretarijat za saobraćaj.
Svemirac
10.11.2016. 03:05
Naravno da ljudi ne voze bicikl kada nema staza. Ovo je pocetak dobrog trenda.
Vidi se da je gospodin autor vozač auta a da bicikl nije nikad vozio! Gospodine Vukiću ima mnogo više biciklista nego što Vi mislite. A i da ih ima onoliko koliko kažete, ima ih upravo toliko jer nema biciklističkih staza. Same staze će omasoviti biciklizam u gradu. Vi niste videli Berlin, Amsterdam, Kopenhagen..., zato ovako i pišete. Samo bih Vas podsetio, Beograd je Metropola (namerno velimim slovom), Metropola g-dine Vukiću, nije selo.
Ovo suzavanje ulica zbog bicikala je jedna od vecih besmislica u poslednje vreme. Njihov broj je zanemarljiv a tokom zimskih meseci ne treba ocekivati ni jedan jedini. U Kneza Aleksandra su automobili do sada mogli normalno da obilaze trole u stanici ali je zbog biciklisticke staze sada sve suzeno, iscrtana puna linija, pa kada trola stane pravi se iza nje kolona u ovoj vrlo prometnoj uluci. Naravno bicikala nigde ni od korova.
Sam naslov je vrlo sugestivan hocu reci pogresan. Naravoucenije, napravite staze gde god je to moguce, biciklisti ce doci.
Bec je to lepo uradio.. ima METRO!!! Da ne bi putovao sat vremena autobusom, koji su katastrofa, ides kolima na posao 20ak min. Biciklom bi mi opet trebalo mnogo vise a da ne pricam kako treba zaista doci negde sa tacke A do tacke B biciklom sve i da je ceo grad pokriven bespotrebnim stazama.. Novi Beograd mozda ima smisla, ostatak, tesko.
Komentari (19)