Napravili staze biciklista nema

N. VUKIĆ

09. 11. 2016. u 23:59

Gradski čelnici smatraju da će izgradnja infrastrukture doprineti tome da sugrađani više voze dvotočkaše. U planu je još oko 100 kilometara delova puta samo za njih

Направили стазе бициклиста нема

Značajan deo radova biće u 2017. foto P.Mitić

MREŽA biciklističkih staza uveliko se širi Beogradom. Za ljubitelje dvotočkaša to je odlična vest, međutim, ima onih koji smatraju da je umetanje traka za bicikl u centru grada, gde su ulice uske i zakrčene automobilima, suvišno. Osim što negoduju zbog trenutnog kolapsa koji prave putari koji obeležavaju nove pravce za dvotočkaše, veruju da će izmeštanje staza na kolovoz dodatno zagušiti saobraćaj.

Beograđani bicikl koriste uglavnom rekreativno i tada namenski idu da voze pored Dunava ili Save, dok je procenat onih koji ga aktivno voze i koriste za odlazak na posao ili obavljanje drugih potreba zanemarljiv.

Mada u Sekretarijatu za saobraćaj nemaju precizne podatke koliko se u Beogradu bicikl koristi aktivno, odnosno radi rekreacije, nastavljeno je širenje mreže za dvotočkaše.

- U toku je izrada studije za obeležavanje 15 kilometara novih biciklističkih staza i traka. Obeležavanje je planirano za 2017. godinu - navode u Sekretarijatu za saobraćaj. - Unapređenje biciklističkih staza je svakodnevna tema kojom se bavimo. U tom smislu celokupna mreža gradskih puteva i ulica je predmet unapređenja biciklističkih traka i biciklističkih staza.

Već su iscrtane staze na Dedinju u Bulevaru kneza Aleksandra i na Voždovcu u Bulevaru oslobođenja. Ali na potezu od Autokomande do Save Maškovića uništen je asfalt jer su putari zbog obeležavanja staze na kolovozu morali da pomere "belu liniju" koja razdvaja trake. Umesto da je skinu odgovarajućim sredstvom, oni su prošli mašinom i ostrugali je, i tom prilikom izdubili asfalt. Staza nije pravolinijska, već je na pomenutom potezu iscrtana - delom na levoj, a delom na desnoj strani puta, čak na pojedinim mestima preseca Bulevar oslobođenja.

Odgovorni za saobraćaj u Beogradu su "Novostima" rekli da širina Bulevara oslobođenja omogućava obeležavanje biciklističke trake od Autokomande do Save Maškovića. Ipak, na pitanje zašto je "bela linija" uklonjena struganjem i kada će ova oštećenja biti sanirana, odgovorili su nepotpuno i kratko:

- Bela linija je uklonjena zbog obeležavanja biciklističke trake.

Putari trenutno rade u zoni raskrsnice Brankove i Pop Lukine ulice, gde su zbog radova saobraćajne trake sužene, te vozači svakodnevo prolaze kroz gužvu na ivici kolapsa.

U planu je da Beograd za nekoliko godina dobije još oko 100 kilometara staza za dvotočkaše. U okviru "Beograda na vodi" naći će se devet kilometara biciklističkih staza, osim uz Promenadu i u svakoj savamalskoj ulici. A staze će se graditi i u Ulici kneza Miloša, Savskoj, Nemanjinoj, Ustaničkoj, Južnom bulevaru, Slanačkom putu, Ulici cara Dušana... Trake za dvotočkaše praviće se i preko zelenih površina, pa će vozači ekoloških vozila uživati u vožnji kroz Hajd park, Kalemegdan i Karađorđev park.

ZANEMARLjIVA BROJKA U SAOBRAĆAJU

UČEŠĆE biciklističkog saobraćaja u srpskoj prestonici je svega 0,55 odsto. Predviđa se da bi uz stvaranje odgovarajućih uslova biciklom moglo da se obavi između pet i deset odsto putovanja, navodi se u zborniku radova o održivom saobraćaju koji je pre šest godina uradio Sekretarijat za saobraćaj.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

Rambo

10.11.2016. 05:18

Vidi se da je gospodin autor vozač auta a da bicikl nije nikad vozio! Gospodine Vukiću ima mnogo više biciklista nego što Vi mislite. A i da ih ima onoliko koliko kažete, ima ih upravo toliko jer nema biciklističkih staza. Same staze će omasoviti biciklizam u gradu. Vi niste videli Berlin, Amsterdam, Kopenhagen..., zato ovako i pišete. Samo bih Vas podsetio, Beograd je Metropola (namerno velimim slovom), Metropola g-dine Vukiću, nije selo.

Vojislav

10.11.2016. 06:24

Ovo suzavanje ulica zbog bicikala je jedna od vecih besmislica u poslednje vreme. Njihov broj je zanemarljiv a tokom zimskih meseci ne treba ocekivati ni jedan jedini. U Kneza Aleksandra su automobili do sada mogli normalno da obilaze trole u stanici ali je zbog biciklisticke staze sada sve suzeno, iscrtana puna linija, pa kada trola stane pravi se iza nje kolona u ovoj vrlo prometnoj uluci. Naravno bicikala nigde ni od korova.

Mr. Dragan

10.11.2016. 07:57

Sam naslov je vrlo sugestivan hocu reci pogresan. Naravoucenije, napravite staze gde god je to moguce, biciklisti ce doci.

stefan cerak

10.11.2016. 07:59

Bec je to lepo uradio.. ima METRO!!! Da ne bi putovao sat vremena autobusom, koji su katastrofa, ides kolima na posao 20ak min. Biciklom bi mi opet trebalo mnogo vise a da ne pricam kako treba zaista doci negde sa tacke A do tacke B biciklom sve i da je ceo grad pokriven bespotrebnim stazama.. Novi Beograd mozda ima smisla, ostatak, tesko.

Jivica Prvulovic

10.11.2016. 08:32

u nisu i gde ima biciklistickih staza na njima se parkiraju automobili, pesaci hodaju, prodavci sitnica kampuju cak i sam grad postavlja saobracajne znake i preprecuje prolaz, svuda u svetu po gradovima se forsira bicikl a kod nas bi da ga izbace iz upotrebe...

Ivan

10.11.2016. 09:01

Где буде стаза биће безбедније за бициклисте па самим тим ће се многи одлучити за овај вид превоза.Уосталом бици траком се могу кретати и инвалиди у колицима јер су тротоари непроходни за њих.Често виђам инвалиде у колицима на коловозу јер једино тако има места да се провуку између паркираних аутомобила и доставних возила...

Zoran Bukvić

10.11.2016. 10:16

Biciklista ne može biti, jer oni za cilj putovanja imaju iste stvari kao i korisnici javnog prevoza i vozači automobila.Naravno, biciklisti za razliku od automobila nemaju bezbedne staze koje vode ka centru, kao i koje povezuju centar i Novi Beograd. Otud i planovi grada, prostim guglanjem autor je mogao da "gvirne" preko plota i vide šta rade Zagreb, Ljubljana, Budimpešta, Beč. Tamo se u biciklistički saobraćaj ulaže ozbiljan novac, a automobilski se destimuliše!

Biciklista

10.11.2016. 10:20

Sve radimo pogrešno. Čemu staza u Bul. oslobođenja, ako nemate kuda dalje u oba smera? Ako se pravi staza, onda treba da se poveže sa postojećim stazama. Najpre povežite Dorćol sa Adom Hujom i dalje sa Karaburmom i Mirijevom, i tako ćete imati neprekidno staze od npr. bloka 45 i Ade Ciganlije do Mirijeva 2. Odradite stazu od Ade Ciganlije kroz Košutnjak, pa tako povežite npr. Mirijevo, Dorćol i Zemun s Vidikovcem. Videćete kako će se povećati broj biciklista. A ne staze bez kraja i početka....

Vlada

10.11.2016. 13:57

@Biciklista - Zemun sa Borcom i Pancevom.Ta sansa je prosla, ko bi se onda vozio autobusom?

Cile2

10.11.2016. 10:34

Biciklisticke sta se nosi za brdoviti Beograd.Da li se razmisli ali o tome.Ja imam 70 godina i rekreativno vidim bicikl na Adi i Novom Beogradu gde je ravno i vidjam tu bicikliste.Misim da su samo bacene velike pare

Sale

10.11.2016. 10:58

Nije tacno da biciklista u Bulevaru Oslobodjenja nema, sada ih nema jer je hladno, ali leti je druga prica.

Црни Сале

10.11.2016. 10:58

Колико сам ја приметио они су од постојећих трака одузели простор за саобраћај и обележили траке за бициклисте и тако угрозили и једне и друге. Много је опасно!

N. Bgd

10.11.2016. 15:02

Staze u NB su pun pogodak, prepune su kad je lepo vreme.Moj sini de na posao biciklom a radi u Milutina Milankovica u stranoj firmi. video je u jednom nemackom gradu da ljudi mnogo koriste bicikle i cak idu na posao.Zdravije,jeftinije, korisnije za sve!

Nestor

10.11.2016. 15:23

da li je u planu izgradnja bici staze avalskim putem, od grada do u beskonačno. prava je lutrija voziti iz Nemanjine do Ripnja avalskim putem a u saobraćajnom špicu i da ne govorim. Umesto kroz banjičku šumu da se napravi staza nabili su je na silu u bulevar samo da bi ispunili formu a samim tim i upropastili kolovoz struganjem traka. Kroz banjičku šumu su mogli lepo to da odrade i da povežu istu sa stazom kod VMA. Tamo gde ne može ne može a guraju na silu i prave još veći razdor izmedju vozača

Vladimir

10.11.2016. 15:27

Pozdravljam izgradnju novih staza, ali mi je žao što ne vidim da je u planu izgradnja ili bar obeležavanje biciklističke staze duž ulica Patrijarha Dimitrija, Bulevar Patrijarha Pavla, Topčiderske i dalje prema sajmu / Adi Ciganliji. Mesta za stazu ovde ima između kolovoza i tramvajskih šina, a ona bi Rakovicu povezala sa postojećom stazom uz obalu Save i dalje Novim Beogradom. Zato apelujem na nadležne iz Skupštine grada da uvrste biciklističku stazu u urbanistički plan za Topčidersku dolinu.

Veroljub

10.11.2016. 18:43

Milsim da bi nasi strucnjaci trebalo da razmisle o drugacijoj boji za biciklisticke staze i pesacke prelaze. U Svajcarskoj su trake za autobuse, bickiliste i pesacki prelazi zute boje - sve sto ima prednost ili je ranjiviji ucesnik u saobracaju. Tako se odmah odvajaju ucesnici u saobracaju i recimo zuta isprekidana linija odmah ukazuje da onaj ko koristi tu traku ima prednost. Tako i za pesacke prelaze. Svi su zuti.

popp

11.11.2016. 08:34

Suzavanje kolovoznih traka nije pravljenje neceg dobrog vec cist amaterizam. U gradu u kome caruju saobracajne guzve samo totalni idiot moze da suzava postojece, vec preopterecene, saobracajnice. Klasicno politikanstvo i demagogija.