Odgovor naše novinarke: Kvarova (ni)je bilo

17. 10. 2016. u 14:01

Povodom reagovanja na tekst "Vozila prokišnjavaju, motori se pregrevaju" koje je stiglo iz GSP i „Ikarbusa”, objavljujemo odgovor naše novinarke Nine Vukić

Одговор наше новинарке: Кварова (ни)је било

Ilustracija Foto P. Milošević

POVODOM reagovanja Aleksandra Vićentića, direktora "Ikarbusa" i pr JKP GSP "Beograd" Jovane Paunović na tekst "Vozila prokišnjavaju, motori se pregrevaju" objavljen u dnevnom listu "Večernje novosti" 12. oktobra 2016. godine:

Tačnost moje informacije o neispravnosti pojedinih novih vozila IK112M na "man" šasiji nedavno isporučenih GSP, osim mojih izvora informacija, između ostalog, potvrđuju kontradiktorna reagovanja GSP i "Ikarbusa".

U reagovanju GSP navodi se da je "svih deset motora ugrađenih u prvi lot autobusa prethodno prošlo najviše bezbednosne provere i testiranja", te da su ispravni. Dok direktor "Ikarbusa" priznaje da je na dan isporuke "6. 10. 2016. godine na JEDNOM od ukupno 10 vozila uočeno da motor podiže temperaturu, a na JEDNOM od ukupno 10 curi kondenz na mestu gde je postavljena kamera za video nadzor."

Čija je tvrdnja tačna? Vaša da su ispravni, ili proizvođača da je kvarova, ipak, bilo?

U konfuznom reagovanju GSP, takođe, sami sebe pobijate kad kažete da je "apsolutno normalno da se u komplikovanim tehničkim sistemima poput autobusa u prvim danima eksploatacije ispolje sitni kvarovi, "dečje bolesti" koje se u najkraćem roku otklanjaju u kooperaciji sa proizvođačem.

Kažete, svi nedostaci, ukoliko se pokažu, otklanjaju se dok su vozila još u fabrici. Naručiocu se isporučuju nova, ispravna vozila, koja moraju da u potpunosti zadovoljavaju sve uslove postavljene tenderom!

GSP dalje navodi da to što se ispoljavaju "sitni kvarovi" apsolutno ne znači da su vozila nekvalitetna ili nebezbedna.

Da! Svaki kvar na novom vozilu i pre nego je izašlo u saobraćaj potvrda je nekvaliteta!

Naposletku, obaveza zaposlenih u javnom gradskom preduzeću je da odgovaraju na pitanja i pozive novinara. A to ne činite.

Podsetiću vas da još čekam odgovore na pitanja koja sam GSP poslala pre nekoliko dana:

1. Koliko novih vozila "Ikarbus" 112M je posle primopredaje otišlo u pogon "Kosmaj"? (molim na uvid kopije ulaznih lista sa kapija, gde su ušli i gde su izašli, vreme) 2. Koliko je novih autobusa izašlo u ponedeljak na liniju? (molim na uvid kopije putnih naloga, tahografa) 3. Koliko je autobusa 12.10. na liniji? 4. Molim vas da mi dostavite reklamacione listove.

Ako je istina da su vozila ispravna i da rade od prvog dana, zašto ne dostavite tražene odgovore?

Nina Vukić, novinar "Večernjih novosti"

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Nix

17.10.2016. 14:31

Draga novinarko svaka ti čast i bi bilo dobro da i ostale kolege krenu da se bave tenderima. Na primer da nam neko odgovori zašto javna preduzeća kupuju originalne tonere za štampače umesto kompatibilne koji su 4puta jeftiniji ? Svako privatno preduzeće sebi pravi uštedu a državna arče narodne pare !!!

Marko

17.10.2016. 23:15

@Nix - Kod mojih privatnika, toneri se ne kupuju nego se dopunjavaju i tako bude 4-5 puta jeftinije a kvalitet identičan ( odštampao hiljade i hiljade stranica i svaka najnormalniji otisak ) .

Ivan

17.10.2016. 14:44

Svaki ozbiljan proizvodjac autobusa i kamiona na tako malom broju vozila nece imati "decije bolesti".Draga novinarko za vasu informaciju,kopije tahigrafskih listica nemogu da vam dostave,jer ih nova vozila i nemaju.Imaju tahografske uredjaje sa karticama.Necete nikada dobiti dnevne izvestaje sa tahigrafskog uredjaja,zato sto samo u Srbiji GSP,ima pravo da koriste vozila u saobracaju,a da u tahografima NEMA KARTICA VOZACA,KOJE SU ZA SVE OSTALE UCESNIKE U SAOBRACAJU OBAVEZNE,OSIM ZA VOZACE GSP!

Dragan

17.10.2016. 15:30

Cestitke novinarki za profesionalnost. Bilo bi lepo da imamo vise ovakvih novinara koji se bave prakticnim stvarima, bitnim za drustvo. Umesto onih koji pisu o spozorusama, Cecinoj deci idrugim totalno nebitnim stvarima.

Лајави

17.10.2016. 20:33

Био сам једном у комисији за пријем неког трактора и фалило је неки безвезни споредни џек за хидраулику, рекли донеће сутра. А правник им рекао не вратићете цео трактор, они негодовали боже сачувај, ми му се чудили, а овај им каже сваки ризик даном испоруке прелази на купца, нећемо да размишљамо да ли ће неко или нешто оштетити, хоћемо мирно да спавамо. И стварно да видиш како су се утишали и га вратили назад! п.с. Новинарка да им тражи комисијске записнике о пријему ту све мора да пише.