Obezbeđenje GSP u rukama privatnika
08. 10. 2016. u 22:56
GSP svoje FTO radnike raspoređuje na mesta otpravnika, kurira i ponovo uvodi primaoce vozila. indikalci smatraju da je angažovanje ljudstva van firme samo dodatni teret za već preopterećen budžet

GRADSKO saobraćajno preduzeće "Beograd" angažovalo je privatno obezbeđenje, pa ne zna šta će sa svojim radnicima koji su obavljali ove poslove. Da bi ih "udomili" raspoređuju ih na radna mesta otpravnika, kurira, a ponovo se uvodi i pozicija primaoca vozila na kapiji. Sindikalci smatraju da je angažovanje ljudstva van firme samo dodatni teret za već preopterećen budžet najvećeg gradskog prevoznika.
Direktor GSP Željko Milković nedavno je izjavio da su gubici smanjeni i da je ove godine projektovan gubitak od 1,6 milijardi. Takođe, više se ne razmišlja ni o smanjenju broja radnika jer je za dve godine iz firme otišlo 350 ljudi - 170 po socijalnom programu, a sa uvođenjem osmočasovnog radnog vremena eliminisana je potreba za 285 vozača.
Iako su uspeli da broj zaposlenih smanje za više od deset odsto, letos su raspisali tender za fizičko-tehničko obezbeđenje. Ugovoren je posao sa grupom ponuđača, tri privatne firme G4S Secure Solutions, "Dobergard" i Protecta Group, za narednih godinu dana.
Nabavka je ugovorena po času, po jednom angažovanom radniku i ceni od 295 dinara bez PDV-a. Ukupna vrednost nabavke za narednih godinu dana iznosi nešto više od 56,7 miliona dinara (bez PDV-a).
Pojedini sindikalci nisu zadovoljni time što rukovodstvo GSP angažuje ljude sa strane iako firma i dalje slovi za gubitaša. - Privatno obezbeđenje će nas koštati 70 miliona dinara. U ovom trenutku ne znamo da li će oni kvalitetnije i bolje obavljati poslove obezbeđenja od naših zaposlenih - kaže Aleksandar Jokić, iz Saobraćajnog sindikata GSP. - Smatram da je najpre trebalo ponuditi socijalni program zaposlenima u FTO.
SMANjILI GUBITAK
Prema Milkovićevim rečima, gubitak je smanjen zahvaljujući povećanju prihoda za 13 odsto, pa je "minus" tanji za 350 milona dinara. Od školskog prevoza i drugih vožnji GSP je uspeo da zaradi 171 milion. Takođe, za 2,5 odsto povećano je učešće u "integrisanom tarifnom sistemu", što je 11.250.000 dinara. Godišnji udeo u ITS je 135.000.000 dinara, što znači da su prevezli veći broj putnika i prešli veću kilometražu sa manje vozila.