Nema šverca u BG vozu
20. 09. 2016. u 14:40
Postavljene kontrolne rampe na tri od šest železničkih stanica širom prestonice. Da bi nesmetano ušli na peron, putnici prvo moraju da validiraju busplus karte
.jpg)
Metalne rampe ispred perona Foto: P. MILOŠEVIĆ
RAMPE na ulazu u pojedine železničke stanice u Beogradu počele su da rade juče, pa će tako putnici ubuduće morati da "se validiraju" pre nego što uđu u voz. Inače, "BG voz" dnevno koristi oko 40.000 ljudi, među kojima mnogi nisu imali karte, jer su u kompozicijama validatori polomljeni, a kontrole nema.
Ekipa "Novosti" zatekla je juče na stanici kod Pančevačkog mosta kontrolore koji stoje iza rampe. Uvođenjem pomenutih izmena posao će im biti znatno olakšan. Naime, pre nego što uđe u stanični prostor putnik mora da prisloni kartu na validator nakon čega može da uđe na peron i ukrca se u voz.
- Krajnje je vreme bilo da se uvede ovako nešto u Beogradu, normalno je da svi imamo kartu - kaže Dejan Radić, penzioner. - Više neće niko moći da se švercuje, a i sigurno je da će kontrolorima biti lakše. Ovo je ipak voz, oni ne mogu da uđu na baš svakoj stanici i provere da li svi imaju kartu kod sebe.
Ima i onih koji tvrde da je postavljanje rampi i olakšavanje posla kontrolorima pogrešno iz više razloga. Putnici se najviše žale na kvalitet usluge, ali i cenu karte za koju kažu da je neprimerena uslovima vožnje.
- Ovo je stvarno nečuveno. Ne mogu da verujem da moram da validiram kartu, a nisam ni ušla u voz - kaže Jovana Stojanović, student. - Pogledajte samo na šta nam liče vozovi, zašto da platim da sedim u prljavom vagodu koji je pritom potpuno išaran. Vozim se svakog dan.
Ubuduće, stajališta Vukov spomenik, Karađorđev park i Pančevački most funkcionisaće kao metro stanice, pa putnici "BG voza" hteli ili ne moraju da imaju validiranu katru kako bi ušli na peron.
PREKRŠAJNE PRIJAVE
PREKRŠAJNE prijave švercerima od juče ne šalje komunalna policija, već ih u vozilu uručuju kontrolori "Bus plusa". Kontrola od sada direktno šalje podatke komunalcima, a ovi odmah vraćaju prekršajne naloge sa podacima švercera. Oni će se odmah štampati na aparatima i uručivati putniku.
Ovim postupkom biće smanjeni troškovi izdavanja prekršajnih naloga, kojih ima između 12.000 i 15.000 mesečno.
Gojko
20.09.2016. 17:44
Bravo.
A na osnovu kojih podataka mogu kontrolori da pisu prijavu? Nemaju pravo da traze licnu kartu niti ce im je vecina svercera dati. I, sta sad? Dokle vise te nebulozne aktivnosti oko bus plusa? Naravno da jesam za placanje koriscenja javnog prevoza, ali neka pronadju legalne nacine za kaznjavanje svercera. Najpre su nezakonito upleli komunalnu policiju u rad jedne privatne firme i za njenu korist. Sad pokusavaju da nametnu kontrolore da uzimaju licne podatke na sta nemaju pravo. Aman, dokle vise?
Samo da podsetim da kontrolori Apex-a po Ustavu nemaju pravo da traže ličnu kartu na uvid jer ne spadaju u ovlašćena službena lica. Hvala.
Prvo,sadasnji BG voz je tacan,nema djubreta po podu ali unutrasnji paneli i sedista su PRLJAVI,masni tesko je opisati treba doziveti.Operita voz! Drugo, minut cutanja za bivsi Beovoz,koji je spajao tri kraja grada i okoline.Pancevo,Resnik i Batajnica,Nova i Stara Pazova.Opstne u Vojvodini nisu htela jeftin prevoz i da ucestvuju u dotiranju prevoza zeleznicom Srbije,pa su opstali samo kao lokalni vozovi.
Da li to znači da ako sam pre 5 minuta validirao kartu u autobusu ili tramvaju da bih došao do železničke stanice, moram opet da validiram kartu - to znači da vremenska karta nema svoju svrhu ? Ili to ipak znači da će samo oni koji imaju mesečnu kartu moći da koriste BG voz ? Neka se prvo to reguliše, pa tek onda stavljajte rampe i prepreke. Ja sam za to da se plaća javni prevoz ali neka taj sistem bude uređen.
Komentari (6)