Loši uslovi ispod Brankovog mosta

S. SRETENOVIĆ G. NOVAKOVIĆ

15. 09. 2016. u 14:06

Baza rečne policije nedavno premeštena nekoliko kilometara nizvodno, kod beogradskog Sajma. Selidba bi mogla da produži vreme dolaska na hitne intervencije, upozoravaju eksperti

Лоши услови испод Бранковог моста

Foto P. Milošević

BAZA rečne policije koja se nekada nalazila ispod Brankovog mosta, pre osam dana premeštena je nekoliko kilometara nizvodno, u visini 14. hale Beogradskog sajma. Iako se "šuškalo" da je hangar-marinu preselio projekat "Beograd na vodi" i uređenje savske promenade, izmeštanje baze planirano je godinama, a osnovni razlog je - bezbednost.

Prema rečima komandira policijske ispostave za bezbednost na rekama Bojana Masala, ideja o selidbi postoji odavno, ali je realizacija odlagana dok se ne pronađe adekvatna lokacija. Konačno, desna obala Save kod Beogradskog sajma pokazala se kao strateški dobra pozicija.

- Mesto kod Brankovog mosta nije bilo bezbedno - kaže Masal. - Veliki brodovi su nas često udarali, čime su oštećivali hangar. Takođe, imali smo problema sa granjem i otpadom, koji ostanu zaglavljeni ispod nas posle svakog povlačenja reke. Postojala je mogućnost i da potonemo.

Uprkos tome što Masal uverava da selidba hangar-marine neće uticati na bezbednost na rekama, pojedini sugrađani upoznati sa situacijom, sumnjaju da je to istina. Kako zabrinuto tvrde, zbog pomeranja baze tri kilometra nizvodno, ekipama rečne policije biće potrebno duplo više vremena da stignu do udaljenih tačaka.

- Veliki problem biće Brankov most, do kog je rečnoj policiji trebalo 10 sekundi, a sada četiri minuta - kaže za "Novosti" jedan od poznavalaca rada rečne policije. - Isto tako, do Pančevačkog mosta trebalo im je od tri do četiri minuta, a sada sedam ili osam. To je u kriznim situacija ogromna razlika.

PROBLEM BRZINA? PREMA rečima izvora "Novosti", upoznatog sa problemima sa kojima se susreće Rečna policija, jedan od gorućih je taj što je Lučka kapetanija zabranila glisiranje od Ade Međice do Ušća. Razlog tome je bezbednost splavova, pa bi pripadnici Rečne policije morali da prilagode brzinu.

Ove navode, Bojan Masal odlučno negira napominjući da pripadnici Rečne policije imaju interventne patrole specijalizovane za slučajeve skakanja sa mostova i pokrivaju isključivo te zone Save i Dunava.

- Patrolne ekipe uvek su na terenu, pa pozicija hangara svakako ne predstavlja problem. Najudaljeniji most je Pupinov i dotle nam treba najviše šest minuta - naglašava Masal.

Inače, prema nezvaničnim saznanjima, baza koja je premeštena iza Beogradskog sajma pričvršćena je sa osam pilona. Svaki od njih navodno vredi oko 15.000 evra, pa je njihova ukupna vrednost 120.000.


PREBLIZU MARINE?

MARINA pored koje se nalazi nova baza Rečne policije, navodno nije na propisnoj udaljenosti. Između "hangara" i nje nema ni 10 metara, a prema propisima, razdaljina između dva objekta treba da bude 25 metara. Kako "Novosti" nezvanično saznaju, vlasnik marine odbio je da se pomeri.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Lemi

15.09.2016. 17:02

Kakva glupost je uocen problem ... do negde ce im trebati vise vremena da stignu!? A to sto ce im do negde drugde trebati manje vremena da stignu?

Plant

16.09.2016. 09:24

@Lemi - A dokle ce im to trebati manje vremena da stignu, genije? Prioritet su mostovi. Do Brankovog sa kog ljudi najcesce pokusavaju samoubistvo im je trebalo 10 sekundi.

Михајло

15.09.2016. 18:19

На том месту су већ били пре пресељења код Брановог моста .Стубови су и раније били постављени .

Gagi

15.09.2016. 22:49

Na linku http://www.plovput.rs/elektronske-plovidbene-karte su elektronske plovidbene karte koje kažu da je plovidbeni otvor ispod Brankovog mosta 100 m, a ispod drumsko-tramvajskog mosta 90 m. Ako je verovati komandiru rečne policije, da su u njihov hangar udarali veliki brodovi, to znači da su oni plovili debelo izvan plovputa, pa me baš zanima, da li ih je rečna policija zbog toga i kažnjavala.