NOVINE U GSP: Pritisak na Terazijski tunel i Brankov most
02. 09. 2016. u 13:24
Zimski red vožnje startovao u četvrtak rasterećenjem centra grada, ali i opterećenjem leve obale Save. Za godinu dana sistem javnog prevoza unapređen sa dve okretnice i novom mrežom linija

Autobus 35 kreće sa Novog Beograda umesto sa Trga republike Foto Z. Jovanović
U Novom Beogradu u četvrtak su otvorene dve okretnice - u Bloku 20, do koje će biti produžene linije 27E i 35, i kod "Ušća", gde će okretati autobusi 43. Iako je razlog pomenutih izmena rasterećenje centra grada, preusmeravanje dodatnog broja vozila javnog prevoza prema levoj obali Save nameće zaključak - da će Terazijski tunel i Brankov most dodatno biti opterećeni, budući da će ovuda prolaziti autobusi sa čak 10 različitih gradskih linija.
Prema rečima Željka Milkovića, direktora GSP "Beograd", ideja je najpre rasteretiti centar grada.
- Krenuli smo od Trga republike, sa kojeg će biti izmeštene sve linije - rekao je Milković. - A ovo je tek prva faza.
Novi model unapređenja sistema gradskog prevoza, kojim je predviđena i nova mreža linija, lane je predstavio prodekan za nauku i istraživanje na Saobraćajnom fakultetu i predsednik Nadzornog odbora GSP Slaven Tica. On je sa svojim stručnim saradnicima sa fakulteta predvideo tri faze mogućeg razvoja transportnog sistema putnika u Beogradu.
Prema prvoj varijanti, u glavnom gradu bi trebalo da saobraća 11 tramvajskih, sedam trolejbuskih, 121 autobuska linija, kao i jedna linija gradske železnice.
- Efekat primenjenih mera doveo bi do ubrzanja gradskog prevoza za 4,4 odsto u odnosu na postojeći sistem - objasnio je Tica. - Rasteretili bi se postojeći terminusi u centru grada Zeleni venac, Studentski trg, Trg republike, uz uvođenje četiri nova - Blok 72, Blok 58, Viline vode i Leštane.
Međutim, posle godinu dana Beograđani su dobili dve okretnice, ali u Bloku 20 kod zgrade "Rada" i na Ušću kod Skejt parka. Obe se nalaze u Novom Beogradu, nedaleko jedna od druge - razdvaja ih samo Brankov most i saobraćajnica. Na ovim terminusima će okretati produžene linije 27E i 35, odnosno 43, koje su do sada saobraćale od Mirijeva, Lešća i Koteža do Trga republike.
Građaninu koji koristi javni prevoz nameće se logično pitanje: šta se postiglo time što su okretnice izgrađene odmah iza Brankovog mosta, gotovo jedna pored druge? Time su zapravo linije produžene samo za dve stanice, a već opterećena trasa kroz Terazijski tunel i preko Brankovog mosta, ubuduće će trpeti još veći pritisak.
Takođe, na okretnicu kod Ušća već ima primedbi da je tesna, i da će se autobusi teško nesmetano mimoilaziti.
Ipak, prema tvrdnjama stručnjaka koji su smislili plan, ali i rečima direktora GSP, izmeštanjem terminusa je povećana brzina i prolaznost saobraćaja i smanjena je potrošnja goriva.
- Okretnica je urađena na ovom mestu jer smo tu pronašli odgovarajući prostor - dodaje Milković. - Vodili smo računa i o tome da se u neposrednoj blizini nalaze objekti koji su od značaja najvećem broju putnika, kao što je tržni centar "Ušće".
ZA I PROTIV
VOZAČI na okretnici 43 kažu da još nema dovoljno putnika na trasi, kao i da im nije jasno zašto je ovo mesto odabrano za okretnicu budući da od Trga republike ima svega tri stanice. Ima i onih koji su zadovoljni novoodabranom lokacijom okretnice.
- Gužva na Trgu, dok ti staneš autobusom, dok se okreneš na semaforu, prođe vreme. Ovako ima više prostora, na Trgu ako ne stigne smena na vreme ili dođe do kvara, nastaje katastrofa - kaže jedan od vozača na okretnici kod "Ušća".
briljantno
02.09.2016. 14:02
samo niste vodili racuna o tome da kroz tunel jedva da je i dosad moglo da se prodje, a sad ce biti potpuno zacepljenje i haos.. da ne pricam o guzvi na zelenom vencu kad 6 autobusa stane na istu stanicu
@briljantno - Bogami,tunel je bas tesan! A tek skretanje u i iz Despota Stefana bice jos teza!
Све стручњак до стручњака. Метро више нико и не помиње, а и што би, када метро решава 90% проблема у граду, а на "привременим решењима" тих проблема главешине деценијама узимају мрсне провизије.
Komentari (3)