„Prokop” više nije večito gradilište
22. 08. 2016. u 13:12
Novinari veterani sa nostalgijom obišli uređeni deo železničke stanice "Beograd centar". Prošle su pune četiri decenije od početka izgradnje

GRUPA beogradskih novinara veterana, među kojima su se našli i pojedini autori prvih tekstova o početku izgradnje "Prokopa" 1975-1976. godine, imali su priliku da na licu mesta vide, a i da čuju od inženjera "Beogradčvora", šta je u četrdeset godina urađeno na tom, za naš glavni grad, najvažnijem železničkom čvorištu.
I letimičnim pregledom sijaset novinarskih napisa o početku gradnje vrlo je lako zapaziti da je godinama obećavano da će stanicom "Beograd Centar", maltene koliko sutra, proći prvi vozovi. Stvarnost je to, međutim, ubrzo demantovala. Prolazile su godine, pa i decenije, a započeti radovi nisu privedeni kraju.
Naslovi novina iz tog perioda neprekidno su poručivali da na Prokopu sve "teče po planu" i da se "rokovi gradnje poštuju".
U "Beogradčvoru" niko, međutim, ne osporava značajan doprinos plejade neimara koji su od 1975. radili na tom veoma bitnom projektu. Nesporna je ocena, ipak, da su olaka obećanja bila nerealna, pa otuda i nije završavano ono što je pre četiri decenije započeto.
Za razliku od prethodnog perioda, kada se godinama tapkalo u mestu, sve što je urađeno za prethodne dve godine zaista je impresivno. Predanim radom, a da uz to železnički saobraćaj nije prekidan, tekli su radovi što je i donelo krajnje rezultate. Početkom ove godine, kao što je poznato, svečano je pušteno u saobraćaj osam koloseka i pet perona, izgrađenih po najvišim svetskim standardima. Time je omogućen redovan prijem i otprema putnika na relaciji Beograd - Novi Sad - Beograd.
U naredinih godinu i po prioriteti su, kažu u "Beogradčvoru", izgradnja moderne stanične zgrade, ako bude potencijalnih investitora i komercijalnih i poslovnih centara. Idejni projekat zgrade stanice već je izrađen, a sada je na obaveznoj reviziji u nadležnim republičkim službama.
Predstoji i izgradnja dveju pristupnih saobraćajnica do Prokopa. Jedna bi išla od Bulevara kneza Aleksandra, a druga od auto-puta iz pravca prema Nišu. Za sve te radove trebalo bi obezbediti trideset pet miliona evra.

Sa stanice Prokop novinari veterani, nakon detaljnog obilaska svega urađenog, otišli su sa čvrstim uverenjem da će njihove mlađe kolege, u sasvim dogledno vreme, poslati svojim redakcijama izveštaje da je izgradnja najvažnije beogradske železničke stanice konačno privedena kraju i da više neće nositi neslavni epitet "večitog" gradilišta.
Čika Jova
22.08.2016. 14:10
U naslovu piše da više nije večito gradilište, a u tekstu da će uskoro prestati da bude to. Uskoro će se završiti čitamo 40 godina. Ništa novo u ovom tekstu
Sanjajmo, spavajmo... Ja sam bio srednjoškolac kada je krenula ta sapunica u vidu najdužeg zidanja na svetu. Menjali su se planovi, dinamike izvođenja radova, političari, preletači. države, sistemi, ideologije, a Prokop je ostao samo simbol lažnih obećanja. Sve se uglavnom svodilo na krečenje kao što reče čika Mrka, nikada dovršene rupčage na mnogim karijerama. Sada imam 55 godina i na osnovu iskustva teško da ću doživeti dan kada će Prokop biti definitivno izgrađen.
Lepo im je rekao Bekutin decko da se busaju u grudi zeleznickom stanicom koju su samo okrecili
"Prokop" više nije večito gradilište, a još se gradi. Ne trčite pred rudu, prvo skočite pa recite hop. Neka da Bog da "Novosti" požive i eto nama uskoro proslave pola veka (ne)večitog gradilišta.
Sve isto kao i posle godinu-dve od pocetka radova na Prokopu, samo sto nije gotovo, efikasno kao Trg Slavija, pocese radovi, demontirase parking, ne potraja dugo ponovo ga vratise a radovi na Slaviji verovatno pocinju kolko sutra. Mozete da pisete sta god hocete i sami vidite da vam niko vise ne veruje.
Komentari (7)