Vožnja busom na baterije krajem juna

N. VUKIĆ

10. 06. 2016. u 23:59

Beograd uskoro postaje prva prestonica na starom kontinentu sa vozilima javnog prevoza na elektropogon. Na liniji 1E od Belvila do Vukovog spomenika, kroz centar grada, saobraćaće pet vozila

Вожња бусом на батерије крајем јуна

GLAVNI grad će krajem juna postati prva prestonica u Evropi koja će imati liniju samo sa vozilima na električni pogon. Beograđane će, osim autobusa, tramvaja i trolejbusa početi da prevoze i elektrobusi. Pet vozila saobraćaće od Belvila do Vukovog spomenika.

- Autobusi na električni pogon na putu su za Srbiju - kaže direktor GSP Željko Milković. - Trenutno su u luci u Pireju, a za sedam-

-osam dana očekujemo da će stići u Beograd. Oprema za punjenje je već stigla i trenutno se nalazi na carini gde je preostalo da se završi potrebna dokumentacija.

Prema Milkovićevim rečima, radovi na izgradnji stajališta na kojima će se nalaziti punjači za autobuse su počeli. Završeni su zemljani radovi, prokopani kanali za postavljanje neophodne instalacije, a preostalo je da se ugrade nadzemni elementi.

- Taj deo posla ćemo brzo uraditi jer nije zahtevan - dodaje Milković. - Za montažu punjača je potrebno oko tri-četiri dana. Tako da će Beograđane novi autobusi na baterije prevoziti već krajem meseca.

Relacija na kojoj će voziti autobusi na baterije duga je osam kilometara. Na liniji 1E, koja će prolaziti kroz centar grada, saobraćaće pet vozila u intervalu od 12 do 13 minuta.

Odabrani koncept predviđa da se punjači postave kod Vukovog spomenika i "Delta sitija". Planirano je da vreme punjenja bude od pet do osam minuta. Sa punjenjem od 10 minuta na terminusima, ovo moderno vozilo na baterije može da pređe 20 kilometara, odnosno malo više nego obični autobusi na liniji 23 koji saobraćaju između Vidikovca i Karaburme. Kapacitet ovog vozila je maksimum 80 putnika, a njihovi motori nesmetano funkcionišu na spoljašnjoj temperaturi od minus 20 do plus 50.

Električne niskopodne autobuse proizvodi kineski "Hajger", a distributer je "Čeriot motors".


VREDNOST NABAVKE

Cena jednog vozila je 453.610 evra bez PDV, a rok trajanja 12 godina. Ukupna vrednost ponude je 2,6 miliona evra. U ovu cenu uračunato je pet niskopodnih solo-autobusa, punjači, rezervni delovi, dijagnostički uređaji, radionički alat, kao i troškovi carine, transporta, obuka kadrova naručioca, redovni servis i potrošni materijal. Garantni rok na celo vozilo je dve godine, odnosno 200.000 pređenih kilometara.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

Nadan

11.06.2016. 01:21

Ne morate dezinformisati narod i praviti lazne hvalospeve. Ja zivim u Bernu i ovde se vec godinama vozim ui tim busevima.. Vec ste jednom pisali da smo prva prestonica, opominjali smo vas u komentarima i vi opet.. Informisite se prvo.

RedWinter

11.06.2016. 13:28

@Nadan - Molim te e lupaj gluposti, u Bernu se koriste trolebusi, i poluelektricni, ovde su u pitanju potpuno elektricni autobusi. A to sto ti imas kompleske, to ti sam sa sobom raspravljaj.

alex

11.06.2016. 02:31

dajte i podatak koliko prelaze kad je ukljuceno grejanje ili klima u autobusu, ili to nije predvidjeno specifikacijom ?

Razumem da ti smeta vrućina

11.06.2016. 18:26

@Boki - ali, nije valjda da ti smeta ćirilica u Srbiji?

mante se

11.06.2016. 08:21

Glupost, ti autobusi koriste elektricnu energiju proizvedenu vecinom od uglja. Eno vam Barselona puna autobusa koji idu na CNG. Kopiraj pametne i ne izmisljaj toplu vodu. Cuj molim te, jedan autobus pola miliona evra. Al ce tu braca od one dvojce lepo da se ugrade...ju ju ju.....

Nn123

11.06.2016. 12:47

Toliko o tome da na tom terminusu "nema mesta" za okretanje npr linije 309. Sve je selektivno. A nas sa istocne strane na milost i nemilost, kad zakoce tramvaji po 15 min ih nema na stanici a onda 6a saljete... umesto jedna linija da bude alternativa, kao sto je 33 u vojvode stepe... ili posaljite ovo 1e malo ka ustanickoj, tramvaji nisu pouzdani,bar na ovom potezu...