Vožnja busom na baterije krajem juna
10. 06. 2016. u 23:59
Beograd uskoro postaje prva prestonica na starom kontinentu sa vozilima javnog prevoza na elektropogon. Na liniji 1E od Belvila do Vukovog spomenika, kroz centar grada, saobraćaće pet vozila

GLAVNI grad će krajem juna postati prva prestonica u Evropi koja će imati liniju samo sa vozilima na električni pogon. Beograđane će, osim autobusa, tramvaja i trolejbusa početi da prevoze i elektrobusi. Pet vozila saobraćaće od Belvila do Vukovog spomenika.
- Autobusi na električni pogon na putu su za Srbiju - kaže direktor GSP Željko Milković. - Trenutno su u luci u Pireju, a za sedam-
-osam dana očekujemo da će stići u Beograd. Oprema za punjenje je već stigla i trenutno se nalazi na carini gde je preostalo da se završi potrebna dokumentacija.
Prema Milkovićevim rečima, radovi na izgradnji stajališta na kojima će se nalaziti punjači za autobuse su počeli. Završeni su zemljani radovi, prokopani kanali za postavljanje neophodne instalacije, a preostalo je da se ugrade nadzemni elementi.
- Taj deo posla ćemo brzo uraditi jer nije zahtevan - dodaje Milković. - Za montažu punjača je potrebno oko tri-četiri dana. Tako da će Beograđane novi autobusi na baterije prevoziti već krajem meseca.
Relacija na kojoj će voziti autobusi na baterije duga je osam kilometara. Na liniji 1E, koja će prolaziti kroz centar grada, saobraćaće pet vozila u intervalu od 12 do 13 minuta.
Odabrani koncept predviđa da se punjači postave kod Vukovog spomenika i "Delta sitija". Planirano je da vreme punjenja bude od pet do osam minuta. Sa punjenjem od 10 minuta na terminusima, ovo moderno vozilo na baterije može da pređe 20 kilometara, odnosno malo više nego obični autobusi na liniji 23 koji saobraćaju između Vidikovca i Karaburme. Kapacitet ovog vozila je maksimum 80 putnika, a njihovi motori nesmetano funkcionišu na spoljašnjoj temperaturi od minus 20 do plus 50.
Električne niskopodne autobuse proizvodi kineski "Hajger", a distributer je "Čeriot motors".
VREDNOST NABAVKE
Cena jednog vozila je 453.610 evra bez PDV, a rok trajanja 12 godina. Ukupna vrednost ponude je 2,6 miliona evra. U ovu cenu uračunato je pet niskopodnih solo-autobusa, punjači, rezervni delovi, dijagnostički uređaji, radionički alat, kao i troškovi carine, transporta, obuka kadrova naručioca, redovni servis i potrošni materijal. Garantni rok na celo vozilo je dve godine, odnosno 200.000 pređenih kilometara.
Francesco
11.06.2016. 00:15
Ozbiljan čovek samo da padne sa stolice od smeha na ovakvu vest...
Ne morate dezinformisati narod i praviti lazne hvalospeve. Ja zivim u Bernu i ovde se vec godinama vozim ui tim busevima.. Vec ste jednom pisali da smo prva prestonica, opominjali smo vas u komentarima i vi opet.. Informisite se prvo.
@Nadan - Molim te e lupaj gluposti, u Bernu se koriste trolebusi, i poluelektricni, ovde su u pitanju potpuno elektricni autobusi. A to sto ti imas kompleske, to ti sam sa sobom raspravljaj.
@Nadan - A nasta li idu trolejbusi i tramvaji?
dajte i podatak koliko prelaze kad je ukljuceno grejanje ili klima u autobusu, ili to nije predvidjeno specifikacijom ?
Komentari (11)