Kod specijaliste i dalje s papirima

G. NOVAKOVIĆ

20. 05. 2016. u 22:15

Novi elektronski sistem zakazivanja pregleda još nije zaživeo do kraja u domovima zdravlja. U Sopotu softveru problem bi mogao da pravi veoma slab protok interneta

Код специјалисте и даље с папирима

NOVI sistem zakazivanja specijalističkih pregleda ni tokom jučerašnjeg dana nije funkcionisao kako se očekivalo. u pojedinim domovima zdravlja lekari su uspevali da svojim pacijentima zakažu pregled kod specijaliste, ali generalno novi sistem nije zaživeo kako bi trebalo. Očigledno, potrebno je da prođe neko vreme da bi svi pacijenti mogli da dobiju adekvatnu uslugu i budu upućeni na dalje lečenje.

Problem su bili uputi ka ustanovama sekundarnog i tercijarnog nivoa, koji još nisu u integrisanom zdravstveno-informacionom sistemu (IZIS), pa su pacijenti dobijali upute na način koji je važio do sada. Dakle, na papiru.

- Pacijenti kojima smo davali upute za Klinički centar Srbije su se vraćali kod nas po stari, pošto novi nije otkucao ID broj, koji pokazuje da je pregled zakazan preko IZIS - kaže dr Rada Stojić iz Doma zdravlja "Voždovac". - Problem je u tome što naš program još ne vidi da je ova ustanova prijavljena u sistemu.

U pojedinim domovima zdravlja su počeli da zakazuju preglede elektronskim putem, iako zaposleni i dalje uče i privikavaju se na novi način rada. Računari u nekim ustanovama nisu "umreženi" jer postojeći softver treba da se usaglasi sa onim koji je Ministarstvo preporučilo. Takav problem ima Dom zdravlja "Sopot".

MOLE PACIJENTE ZA STRPLjENjE U domu zdravlja Mladenovac informisali su pacijente o novom načinu zakazivanja specijalističkih pregleda - pismenim obaveštenjem. Žitelji su zamoljeni za strpljenje i poštovanje zakazanog termina, kako bi gužve i eventualne neprijatnosti bile izbegnute.

- Mi smo odavno pripremljeni za uvođenje tehnologije, ali softver koji smo koristili unazad šest godina za elektronske kartone tek treba da se usaglasi sa preporučenim softverom - objašnjava v. d. direktora dr Bogdan Koroman iz DZ Sopot.

- Sopot inače ima problem sa protokom interneta, pa tu može doći do zagušenja, ali u načelu mislim da bi sve trebalo da dođe na svoje mesto za koji dan.

Obuka zaposlenih u Kliničkom centru Srbije je obavljena, ali elektronsko zakazivanje termina još ne funkcioniše. To zavisi od implementacije celog sistema, koju sprovodi Ministarstvo. S druge strane, KBC "Zvezdara", KBC "Dr Dragiša Mišović", Univerzitetska dečija klinika u Tiršovoj i Institut za onkologiju, primali su elektronske upute bez problema.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

citalac

21.05.2016. 09:10

nemoj da se brukate bre u 21 veku i vadite na slab protok interneta, moze na internet i mobilnim telefonom! a softver izgleda nije ni testiran a pusten u rad! sramota!

BRANA

21.05.2016. 11:37

I bolje je vracanje na staro.Jedva su recepte savladali a sad ovo.Vracali se bolesni ljudi ponovo u dz jer tamo nemoze.Ovo je necuveno maltretiranje bolesnih,pa cu se putati koji je ovo"pametni"um resio da pusti u pogon ono sto nije zavrseno.Jadni nas narode.

Gagi

18.06.2016. 19:54

Slovenija je još 2001. uvela zdravstvene kartice sa čipom, a sa umreženjem zdravstvenih usluga se išlo korak po korak, pa su prvo umrežene laboratorije u domovima zdravlja tako da pacijenti više ne dobijaju upute za laboratorije. Sada su umrežene i apoteke, pa pacijenti više ne dobijaju ni recepte već u apoteci očitaju njihovu karticu i daju im prepisani lek. Pošto lekari specijalisti još nisu umreženi verovatno je da u Sloveniji ni hardware, a ni software još nisu na nivou da bi to omogućili.