Kroz Francusku i trolejbusi?!

K. MALEŠEVIĆ

18. 02. 2016. u 15:00

U Dunavskoj ulici na Dorćolu gradiće se nova okretnica javnog gradskog prevoza. U drugoj fazi rekonstrukcije biće izmešteni u Tadeuša Košćuška

Кроз Француску и тролејбуси?!

FRANCUSKA ulica, poznata po Klubu književnika, Narodnom pozorištu, Kući Nikole Pašića, uskoro će dobiti i - trolejbuse?!

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je pre nekoliko dana tender za izgradnju nove, moderne okretnice javnog gradskog prevoza u Dunavskoj ulici na Dorćolu, sa koje će kada ovaj projekat zaživi kretati čak 12 trolejbuskih i autobuskih linija koje trenutno koriste stajališta na Studentskom trgu i Trgu republike.

Novi terminus "Dunavska" biće smešten preko puta sadašnjeg depoa GSP "Dorćol", a prilaz u prvoj fazi izgradnje biće upravo iz pravca Francuske, koja će biti prilagođena za trolejbuse. Tako bi ovom ulicom sve do Dunavske, za koju je predviđeno značajno proširenje, umesto dosadašnje četiri, moglo da saobraćaj čak 16 linija gradskog prevoza!

Nova okretnica nalaziće se naspram ulaza depoa "Dorćol", na, kako navode iz Građevinske direkcije, "devastiranom prostoru na kojem se trenutno nalaze stovarišta, te stari montažni objekti neprimereni za zonu šireg centra grada".

GUŽVA I SA ČETIRI LINIJE FRANCUSKOM ulicom trenutno saobraćaju četiri autobuske linije gradskog prevoza (24, 26, 37 i 44) i jedna linija minibusa (E2). Dve okreću na 25. maju, a preostale tri na železničkoj stanici Dunav.

Terminus "Dunavska" prostiraće se na površini od oko 19.600 kvadratnih metara, i biće podeljen na dva dela, dolazno i početno stajalište. Konačan izgled i trase gradskog prevoza biće poznati tek nakon uključivanja ulice Tadeuša Košćuška u kontaktnu trolejbusku mrežu. Tako bi, prema sadašnjim planovima, trole ušle u trasu kruga dvojke, saobraćajući neposredno kraj Kalemegdana, dok bi se autobusi najverovatnije i dalje kretali Francuskom.

Ipak, sve intervencije na gradskoj saobraćajnoj mreži biće naknadno potvrđene.


PROŠIRUJU SE PEŠAČKE ZONE

OKRETNICE na Studentskom i Trgu republike otići će u istoriju. Prvi radovi na proširenju pešačke zone u samom centru Beograda podrazumevaće izmeštanje baš ova dva terminusa na novu, objedinjenu stanicu "Dunavska".

STUDENTSKI TRG

trolejbuske linije:

19, 21, 22, 28, 29, 41

autobuska linija: 31

TRG REPUBLIKE

autobuske linije:

27, 27E, 32E, 35, 43, 96

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Nenad

18.02.2016. 20:38

Da li je moguće, da je neko napravio plan za izmeštanje tolikog broja vozila gsp-a kroz Francusku? Pa ljudi, ova ulica je uvek zakrčena. Dovoljno je da neko parkira ispred bucka po picu i eto kolapsa. Apelujem izađite i vidite kapacitet te ulice pa tek onda donesite odluku, ne pravite haos.

BRANA

18.02.2016. 20:58

Kako vam je TA ulica pala na pamet?Hocete li u toj lepotici poseci drvece,suziti trotoare. unistiti srce Dorcola zarad ludih planova?Ma sta je vama vise,dokle cete unistavati Beograd?Sta je falilo staroj okretnici?.

Mare

18.02.2016. 23:52

@BRANA - Ni u jednom Evropskom gradu ne postoji okretnica pored glavnog trga. Zato je to dobra odluka, i nece se suzavati trotoari u ne brini.

sanja

19.02.2016. 08:18

@BRANA - pa ni u jednom evropskom gradu ne postoji da se kroz centralnu gradsku ulicu kao sto je francuska provlaci 7 autobuskih linija. ta ulica jedva ima 2 trake u jednom smeru, ponegde i samo jednu, kola su stalno parkirana na trotoaru ispred picerije i policija nikad nije kaznila ni jednog bahatog dripca koji je tu stao ``samo na 5 minuta``. definitivno ne zivis i ne znas ovaj kraj pametnjakovicu vec ti je sve predivno sto izadje iz glave tvog vesica i malog. dodji malo da vidis kako nam izgleda ulic

Bojan

19.02.2016. 10:11

@BRANA - Pa ti prijatelju ocigledno nisi bio u Dobracinoj ulici i ne znas da trole godinama tim putem dolaze i odlaze u garazu koja je ,zamisli, u Dunavskoj. A sto se tice okretnice na Studentskom trgu, ona je privremeno resenje jos od uklanjanja stare okretnice u Rajicevoj i predstavlja ruglo u centru grada. Ti ili si suvise mlad ili si skoro dosao u Bg.

dzordz

19.02.2016. 11:15

jezim se kad cujem reci pesacka zona. saobracaj i pesacka zona ne idu zajedno u skucenom centru beograda. ja volim automobile i ostro sam protiv bezumnog sirenja pesackih zona. eno na uscu pesacka zona sve do zemuna kome je do pesacenja. zar nije vaznije prvo resiti saobracaj, tj prolaz korz centar beograda, sto se ne naprave nekoliko tunela, mislim da je najvazniji od 29.novembra do karadjordjeve. ja sam gradsko dete i kad mi je do pesacke zone odem na divcibare ili zlatibor.

Milan Sremac

20.02.2016. 13:16

Čekajte, iz centra se izbacuju terminusi gradskog prevoza, a grade se podzemne garaže za automobile na više lokacija u najužem jezgru? To je potpuno suludo, protivno svim pravilima saobraćajne organizacije i od tako štetočinskog poteza se gradski prevoz u Beogradu neće oporaviti decenijama. Svugde kada se nešto menja, radi se na poboljšanju. Samo mi uspevamo da napravimo promene koje su deset puta gore od prethodnog stanja. Pogledajte samo na šta nam liči gradski prevoz od 1. januara...