U autobuse samo na prednja vrata!

N. Vukić

26. 01. 2016. u 22:41

Pripremljen novi (stari) paket mera kako bi se poboljšala naplata u gradskom prevozu. Pravilo će prvo zaživeti na svim najvećim okretnicama

У аутобусе само на предња врата!

Na periferiji će ovo pravilo važiti na svim stanicama Foto A. Stanković

POSTROJAVANjE putnika pri ulasku u vozila javnog gradskog prevoza, uskoro bi moglo opet da bude mera za kojom poseže Direkcija za javni prevoz ne bi li povećala naplatu karata. A prema poslednjim, istina nezvaničnim podacima, švercuje se oko 45 odsto putnika u prestonici.

Predlog nadležnih stigao je i na adresu privatnih prevoznika i GSP "Beograd". Iako u najvećem gradskom prevozniku nismo dobili zvaničnu potvrdu rukovodstva, zaposleni u ovom preduzeću kažu da se predlog odnosi na organizaciju ulaska na početnim stanicama.

- Predviđeno je da sprovođenje nove stare mere počne na okretnicama Zeleni venac, Železnička stanica, Trg republike, Studentski trg, Omladinski stadion, Konjarnik, Voždovac - objašnjavaju radnici GSP. - Predlog je da u prepodnevnoj smeni vozač na početnoj stanici otvori samo prednja vrata. Tu, odmah kod aparata za overu karata bi stajao još jedan zaposleni u GSP koji bi pratio da li putnici overavaju svoje karte. Ukoliko neko to ne učini, bio bi opomenut, a ukoliko odbije, ovlašćeni radnik bi pozvao komunalnu policiju. Vozilo neće moći da krene sa početne stanice sve dok svi putnici ne overe putne isprave.

PROPISI NISU NI UKIDANI MERA ulaska na terminusima samo na prednja vrata zvanično nije ukinuta, ali je Direkcija za javni prevoz zvanično stopirala pravilo po kojem se na svim stanicama za ulazak koriste samo prednja vrata, ako se radi o solo vozilima, odnosno prednjim i zadnjim ako su zglobni, jer je to izazvalo još veće zastoje i gužve.

U drugoj smeni, za proveru putnika na prednjim vratima biće zadužen vozač, dok će dodatno angažovani službenik kontrolisati zadnja vrata. I na linijama van centra grada, na periferiji, predviđeno je da vozač otvara samo prednja vrata, ali ne samo na početnoj, već na svakoj stanici.

Iz konzorcijuma privatnih prevoznika su nam potvrdili da su i oni dobili ovaj predlog, s tim što bi za nadgledanje putnika i da li prilikom ulaska overavaju karatu, osoblje angažovao grad Beograd.

- To svakako ne bi mogao da radi naš vozač, a ugovorom koji smo sklopili sa Direkcijom nije predviđen angažman dodatnog osoblja, samim tim i dodatna sredstva - kaže Drago Tošić iz konzorcijuma. - Podržavamo svaku meru koja će poboljšati prodaju karata, jer samim tim će se i kvalitet usluge povećati. Zasada nije precizirano kada će ove mere zaživeti. O datumu ćemo biti naknadno obavešteni.

SISTEM UVEDEN U JULU 2012. GODINE

SISTEM ulaska na prednja i zadnja, a izlaska na srednja vrata, uveden je 15. jula 2012. a pilot-projekat je počeo selektivno da se primenjuje na nekoliko linija godinu ranije. Čak su na vozilima javnog prevoza vrata bila obeležena nalepnicama za ulaz i izlaz, ali kako niko nije poštovao uvedene mere posle godinu dana su počeli da ih odlepljuju.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (42)

Maja

27.01.2016. 01:03

To se vec pokazalo kao nefunkcionalno jer su se stvarale ogromne guzve is kasnjenje polazaka.. Bolje sa snize cene karti, da budu pristupacne svima ali srvarno i da smisle malo realniji sistem.. Ovako placamo isto, isla ja 3 stanice ili od grocke do zemuna?!

Prinudna švercerka

27.01.2016. 02:09

Kada sam htela da dobijem BusPlus karticu za nezaposlene, rečeno mi je da moram da budem na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje. Ta ista NSZ me je obrisala iz evidencije pošto sam prestala da se javljam i još su mi zabranili prijavu na 6 meseci. BusPlus ne priznaje Radnu knjižicu. Dakle, ja sam nezaposlena koja ne može da dobije BusPlus legitimaciju.

Logika

27.01.2016. 14:15

@Prinudna švercerka - Neznam šta si htela da kažeš ali bili su u pravu sto ti nisu dali jer si prestao da se javljaš! Kao nezaposlena duzna si da se javljas ako zelis koristiti pogodnosti! Treba da lezis kući i ne radiš ništa a oni koji rade i plaćaju porez da te finansiraju?

Francesco

28.01.2016. 19:01

@Prinudna švercerka - Da, čitaš novine u 2:15 popodne, usred radnog vremena i držiš lekcije o društvenom uređenju. Svi drugi su krivi što država propade, osim tebe naravno. Jeste, baš ti finansiraš gospođu koja nije htela da se javi na biro. Samo sada nemoj da mi pričaš o tome kako si ti uspešan privatnik koji ne mora da radi po ceo dan (uspešni privatnici u uređenim zemljama rade po ceo dan ako nisi znao) ili kako ne daj bože radiš noćnu smenu pa si posle prepodnevne dremke uspeo i malo da prelistaš novine.

Duca

29.01.2016. 10:38

@Prinudna švercerka - Jesi li ti čuo za pravo na pauzu? I da, upravo zaposleni finansiraju one koje mrzi da ustanu ujutru, između ostalog i ove koji hoće prava, ali ne i obaveze.

Nesa

27.01.2016. 02:11

Napravite red. Ili svi placamo karte ili niko.Znaci 55% ljudi sto se vozi i placa karte su ovce?

A kako da naprave red

27.01.2016. 13:55

@Nesa - to je lična odluka. Tvoja da plaćaš, a moja da ne plaćam. Ali treba imati m... za bunt. U Srbiji su navikli da im neko drugi rešava stvar.

Milak

28.01.2016. 09:29

@Marko - Beograd ima više od 2 miliona stanovnika i u njemu ne može da bude tako.

putnik 2

27.01.2016. 06:10

Dokle vise ta prednja vrata,bilo nekada. Na prednja se ulazilo sa mesecnom,kao I majke sa decom...itd a na zadnjim kondukter naplacuje karte.Ovako ce mo ko krdo da trcimo od autobusa do autobusa pgotovo kada 2 ili 3 stanu na stajaliste,drugu svrhu ne vidim.Za svercovanje,pa koliko ste naplatili doplatnih karata toliko se putnika I svercuje,ne izmisljajte fantomske procente,30%,40%.To ne stoji.

Bole

27.01.2016. 06:51

Smešan predlog. Pa sada svako ko se švercuje neće ulaziti u autobus na okretnici, već na prvoj stanici posle okretnice kada će se opet otvarati sva vrata. Gradska vlast nikako da shvati da ne može biti ista cena prevoza za one koji se voze od početne do krajnje stanice i za one koji se voze jednu ili pet stanica. Kartu bi trebalo overavati pri ulasku i pri izlasku iz vozila, i onda npr. ako se neko vozi tri stanice automat bi mu skinuo sa kartice npr. između 15 i 18 dinara od ukupne cene karte.

abubekir

27.01.2016. 06:52

A sta sa starijima od 65 godina koji ne moraju da overavaju svoje karte i treba da se guraju na prednjim vratima ???

Bata Bumbar

28.01.2016. 09:25

@abubekir - Stariji od 65 godina znaju da budu najbahatiji, ubili bi za slobodno sedište, guraju se kao da su dvadesetogodišnjaci i neće im biti problem ni da se guraju na prednjim vratima.

Слободан човек

27.01.2016. 07:07

И сада треба пола сата да чеам да се 300 људи набије у аутобус, један по један, док сваком проверавају карту?!

Koliko vam treba da shvatite

27.01.2016. 07:21

da to moze samo u gradovima koji imaju metro, sto ce reci, mali broj putnika u autobusima. Zamislite da se u, na primer, Becu, ulazi u metro samo na prednja vrata. Koliko bi ulazak trajao?

vesna

27.01.2016. 07:57

A sta ce se desavati na narednim stanicama...znaci kartu moraju da imaju samo na pocetnim stanicama...

Mister No

27.01.2016. 08:10

Da li je normalno da se meni sa N. Bgd do Vozdovca više isplati ići kolima nego GSP-om!!! I sa ostalim kolegama je isti slučaj. Izračunali smo. Sa ovim cenama prevoza, i ovim načinom naplate ništa neće uraditi.

Слободан човек

27.01.2016. 13:11

@Mister No - Мораћу и ја да купим кола. Додуше, мени изађе 2,5 пута скупље колима, али се исплати!

MIKA SELTERS

27.01.2016. 11:06

Sa ovakvim platama (18000--25000, 50 % sveta to primai velikom nezaposlenoscu karte su skupe,batalite pricu kako ja skuplje u okruzenju (svuda u svetu gradovi dopunjuju budjete prevoznika ,ali mnogo manje ima rastura goriva,čistijih autobusa,...),a PLATE.Za ovaj standard karta maksimalno mesecna 1000 din ,deca i stariji (preko 65 godina)besplatno ili godisnja 1000 dinara .Dragi nalogodavci UDJITE U OBIČAN NAROD,osluškujte nemoj te se KRITI !!!!! Pa nemete valjda REZERVNI NAROD?????

Дарак

27.01.2016. 11:52

Ало па то може да се уведе у ЦГ од Будве до Игала, па који мозак је могао да предвиди нормално фукционисање градског превоза у БГ са оваквим правилом рачунајући шпиц и недостатак возила, можда црногорски (ђе руководиш)...

Дарак

27.01.2016. 12:00

Све више ми се допада новокомпонована доскочоица: УМ ГЛАДУЈЕ БАГРА ПАРЕ ВАЊА

Hello

27.01.2016. 12:33

u Sloveniji to pravilo vazi oduvek i sada, postoji jedan red na svim stanicama i tu se ulazi...

Gradići veličine Ljubljane

27.01.2016. 15:53

@Hello - i nemaju potrebe za prevozom. Dovoljan je bicikl. Ostalo može pešice.

Istina je drukcija

27.01.2016. 13:14

Ovo se pretvara u policijsku drzavu.Sramno postupanje prema postenim ljudima.Nadam se da nece zaziveti.

VericaN

27.01.2016. 14:07

Autobusi koji idu van grada prema Grockoj prepuni su, sofer telefonira i pusi. Ko kontrolise vozace i bezbednost putnika u toku voznje? Autobusi se ne peru, prljavi su, a uzimaju se pare od gradjana na kartama i reklamama. Reklame umeju da budu preko svih stakala, ne vide se stanice nakojima treba treba da se izadje. Karte su preskupe.Sto se tice ulaska na prednja vrata, to ima smisla kad se vozi iz predgradja ka gradu i kad su duze relacije.

Naplata je budućnost

27.01.2016. 14:11

Da, po ovim kommentarima se vidi da je mnogima potreban besplatan prevoz gradskim saobracajem. Ništa od toga, plati pa se vozi! Ovim ce se umanjiti broj putnika i obezbediti sredstva za finansiranje skola i bolnica! Ko nema za kartu neka hoda, zdravije je!

Verka

27.01.2016. 14:45

uvezi gradskog prevoza van grada je užas pogotovo pravac kaluđerica ,i prema grockoj ,autobusi prljavi, prepuni,šoferi se bahato ponašaju tu je mobilni ,pušenje, kao da voze sve samo ne narod ,putnika previše u autobus da čovek nemože da diše pogotovo sredom i nedeljom kad je pijac ,.autobus kasni pokvaren na pola puta i nema autobusa da se ubaci za vreme pijačnih dana to sve fali ovim krajevima ,a to ćekod nas biti nikada jer nemamo pravo rukovodstvo uze fotelju i misli da je car a nema školu

kruuki

27.01.2016. 18:22

Zar nije jednostavnije smanjiti cenu mesecne karte na 1000 dinara a cenu pojedinacne karte na 35 dinara pola sata 60 dinara sat vremena 100 dinara 2 sata i po sistemu "bolje uzeti od 100 ljudi po jedan dinar nego od jednog coveka 100 dinara" i vise ce para biti u budzetu

Aleksandar

27.01.2016. 21:02

@kruuki - Mi kakav smo los narod, ne bi placali ni tada. Uvek bi se trazila rupa u sistemu i neko opravdanje za neplacanje.

Ancx

27.01.2016. 19:44

Da li ste vi normalni? Ako vidite da ljudi nece da kupuju karte, zapitajte se da li je kojim slucajem problem u ceni iste. Nije ok da karta kosta 90 dinara za sat i po ili sat vremena voznje, ne znam tacno posto moram da kupujem mesecnu jer se svaki dan vozim autobusima i shvatam da je isplativije. Ali ja sam student. Koliko placaju zaposlena lica? Cini mi se da je bilo oko 3000 dinara. Sta da radi neko cija je plata 15.000? Mislite li vi da ce neko da radi samo za Bus Plus? Sramota.

sloba

27.01.2016. 21:07

Oni definitivno nisu normalni... Pa ne mozes 100 puta probati istu stvar koja padne u vodu posle 2 dana.

Radosh

28.01.2016. 10:22

- javni prevoz treba da organizuju oni koji ga i redovno koriste a ne "experti" koji jednom godisnje udju u neko vozilo.- Prednja vrata su na nekim tipovima vozila jednostruka odn. suvise uska za masovniji ulaz putnika. A uska su zato sto i nisu predvidjena za ulaz nego za izlaz is vozila. - Putnici ulaze na srednja vrata koja su svuda dvostruka a zatim se rasporedjuju prema prednjim i zadnjim vratima na koja izlaze iz vozila.- Jedino sto na sredini nema vozaca :)))

Željko

29.01.2016. 22:24

Ima se para za skupe mobilne telefone da se preko interneta možete žaliti na skupe karte, a za karte para nemate. Da ne pominjem odjeću poznatih marki, i velike tv aparate. A kafane ? Jel se zatvaraju zato što nema mušterija ?Te priče pričajte maloj djeci.