U autobuse samo na prednja vrata!
26. 01. 2016. u 22:41
Pripremljen novi (stari) paket mera kako bi se poboljšala naplata u gradskom prevozu. Pravilo će prvo zaživeti na svim najvećim okretnicama

Na periferiji će ovo pravilo važiti na svim stanicama Foto A. Stanković
POSTROJAVANjE putnika pri ulasku u vozila javnog gradskog prevoza, uskoro bi moglo opet da bude mera za kojom poseže Direkcija za javni prevoz ne bi li povećala naplatu karata. A prema poslednjim, istina nezvaničnim podacima, švercuje se oko 45 odsto putnika u prestonici.
Predlog nadležnih stigao je i na adresu privatnih prevoznika i GSP "Beograd". Iako u najvećem gradskom prevozniku nismo dobili zvaničnu potvrdu rukovodstva, zaposleni u ovom preduzeću kažu da se predlog odnosi na organizaciju ulaska na početnim stanicama.
- Predviđeno je da sprovođenje nove stare mere počne na okretnicama Zeleni venac, Železnička stanica, Trg republike, Studentski trg, Omladinski stadion, Konjarnik, Voždovac - objašnjavaju radnici GSP. - Predlog je da u prepodnevnoj smeni vozač na početnoj stanici otvori samo prednja vrata. Tu, odmah kod aparata za overu karata bi stajao još jedan zaposleni u GSP koji bi pratio da li putnici overavaju svoje karte. Ukoliko neko to ne učini, bio bi opomenut, a ukoliko odbije, ovlašćeni radnik bi pozvao komunalnu policiju. Vozilo neće moći da krene sa početne stanice sve dok svi putnici ne overe putne isprave.
U drugoj smeni, za proveru putnika na prednjim vratima biće zadužen vozač, dok će dodatno angažovani službenik kontrolisati zadnja vrata. I na linijama van centra grada, na periferiji, predviđeno je da vozač otvara samo prednja vrata, ali ne samo na početnoj, već na svakoj stanici.
Iz konzorcijuma privatnih prevoznika su nam potvrdili da su i oni dobili ovaj predlog, s tim što bi za nadgledanje putnika i da li prilikom ulaska overavaju karatu, osoblje angažovao grad Beograd.
- To svakako ne bi mogao da radi naš vozač, a ugovorom koji smo sklopili sa Direkcijom nije predviđen angažman dodatnog osoblja, samim tim i dodatna sredstva - kaže Drago Tošić iz konzorcijuma. - Podržavamo svaku meru koja će poboljšati prodaju karata, jer samim tim će se i kvalitet usluge povećati. Zasada nije precizirano kada će ove mere zaživeti. O datumu ćemo biti naknadno obavešteni.
SISTEM UVEDEN U JULU 2012. GODINE
SISTEM ulaska na prednja i zadnja, a izlaska na srednja vrata, uveden je 15. jula 2012. a pilot-projekat je počeo selektivno da se primenjuje na nekoliko linija godinu ranije. Čak su na vozilima javnog prevoza vrata bila obeležena nalepnicama za ulaz i izlaz, ali kako niko nije poštovao uvedene mere posle godinu dana su počeli da ih odlepljuju.
neko iz mase
27.01.2016. 00:18
Ko izmislja ovakve stvari nikad se nije vozio autobusom u spicu. Toliko.
To se vec pokazalo kao nefunkcionalno jer su se stvarale ogromne guzve is kasnjenje polazaka.. Bolje sa snize cene karti, da budu pristupacne svima ali srvarno i da smisle malo realniji sistem.. Ovako placamo isto, isla ja 3 stanice ili od grocke do zemuna?!
Jadan narod
Kada sam htela da dobijem BusPlus karticu za nezaposlene, rečeno mi je da moram da budem na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje. Ta ista NSZ me je obrisala iz evidencije pošto sam prestala da se javljam i još su mi zabranili prijavu na 6 meseci. BusPlus ne priznaje Radnu knjižicu. Dakle, ja sam nezaposlena koja ne može da dobije BusPlus legitimaciju.
@Prinudna švercerka - Neznam šta si htela da kažeš ali bili su u pravu sto ti nisu dali jer si prestao da se javljaš! Kao nezaposlena duzna si da se javljas ako zelis koristiti pogodnosti! Treba da lezis kući i ne radiš ništa a oni koji rade i plaćaju porez da te finansiraju?
Komentari (42)