Pametni semafori za bolji saobraćaj

N. VUKIĆ

12. 01. 2016. u 23:58

Na 122 raskrsnice rade senzorni sistemi. detektuju tramvaje, pa pale svetla

Паметни семафори за бољи саобраћај

U BEOGRADU ima 610 semaforizovanih raskrsnica ili pešačkih prelaza, a u užem gradskom jezgru - 566. Na 122 raskrsnice semafori rade u zavisnosti od saobraćajnih uslova, od toga na 107 funkcioniše detektorski, a na 15 među kojima Bulevar kralja Aleksandra i Vojvode Stepe, adaptibilni sistem.

- Detektorski rad je najefikasniji na raskrsnicama van uže centralne zone, gde postoji neravnomernost u intenzitetu tokova - objašnjavaju u Sekretarijatu za saobraćaj. - Uglavnom se primenjuje na individualnim raskrsnicama, mada su u novije vreme i neki koridori stavljeni u funkciju kao niz detektorskih raskrsnica, poput Mirijevskog bulevara.

Nivo detektorskog rada je širok pojam, obuhvata i lokacije na kojima su ugrađeni samo tasteri za najavu pešaka, ali i lokacije gde se detektuju vozila na glavnom pravcu. Detekcija se svodi samo na prolazak tramvaja preko kontaknih vodova jer sistem javnog prevoza još nema mogućnost precizne identifikacije svih tipova vozila.

- Nezahvalno je navesti procenat, ali je eliminacija bespotrebnih čekanja i prilagođavanje rada semafora opterećenjima u realnom vremenu veliki doprinos podizanju efikasnosti sistema - dodaju u Sekretarijatu. - Sigurno se vremenski gubici na prosečno opterećenoj raskrsnici smanjuju od 20 do 30 odsto.

POMOĆ PEŠACIMA

DETEKCIJA vozila nema za cilj samo povećanje brzine kretanja, već u gradskim uslovima pojedinim kategorijama vozila i učesnika u saobraćaju daje poseban status i privilegije kao što su javni prevoz i pešaci.

FIKSNI NA 488 RASKRSNICA

TAČAN broj ugrađenih detektora - induktivnih petlji, tastera i slično, biće utvrđen nakon izrade katastra svetlosne signalizacije. Gruba procena je da je u sistemu ugrađeno oko 1.000 jedinica na 122 lokacije. Trenutno 488 raskrsnica funkcioniše sa fiksnim signalnim planovima. To su stari semafori, a u planu je i njihova modernizacija.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

nesa

13.01.2016. 17:27

jeste da bi bila ogromna investicija ali kruyni tokovi su zakon nema cekanja, netreba da setrosi struja i putanje vozila samo sa leve strane