Privatnici voze autobuse iz Rusije, Turske, pa i Irana
09. 01. 2016. u 19:20
Šaren vozni park privatnih prevoznika u prestonici. Među vozilima koje prevoze građane su: "Ikarbus", "Lijaz", "Akija", "Maz", FAP... Prosečna starost 3,5 godina, mnogi nabavljaju nove autobuse

Privatnici će nabaviti nova vozila
BEOGRAĐANE od 1. januara prevozi 441 autobus 21 privatnog prevoznika. Najveći broj vozila je domaće proizvodnje izašao sa trake beogradskog "Ikarbusa" - 25 odsto, nešto manje je zastupljen ruski "Lijaz" - 23 odsto, a drugu polovinu voznog parka čini mešavina autobusa domaćih i inostranih proizvođača.
Prema podacima Konzorcijuma "Ariva", osim pomenutih modela i marki vozila žitelje glavnog grada i sve one koji dođu i koriste javni gradski prevoz, na 43 linije još voze i autobusi "maz" iz Belorusije - 16 odsto, ali i "kobra" iz Turske 10 odsto. "Neobus" i FAP iz Srbije učestvuju sa po šest odsto, zatim tursko-iranska "Akija" i srpski "Megabus" sa po pet odsto, dok je najmanje autobusa marke "volvo", "mercedes" i "sanos" - tri odsto.
Prosečna starost vozila privatnih prevoznika je 3,5 godina. Pojedina preduzeća već su sklopila ugovore sa proizvođačima oko nabavke novih vozila. "Banbus je naručio vozila iz Tusrke od preduzeća "Akija", a i ostale firme u konzorcijumu planiraju osveženje voznog parka.
- Namera privatnih prevoznika je svakako nabavka još novih autobusa. Postoji određeni broj vozila koja su već naručena i u toku su isporuke - dodaju privatni prevoznici. - U zavisnosti od karakteristika linija na kojima rade naši autobusi, shodno tome će i biti naručivana i vrsta i tip vozila.
POLjSKA, ČEŠKA...
I vozni park GSP "Beograd" prilično je šarenolik. Pored domaćih autobusa, tu su i poljski "solarisi", pa češki, švajcarski i španski tramvaji, zatim trolejbusi iz Belorusije...

NAJVIŠE PROIZVEDENIH 2015.
- Od ukupnog broja vozila, 17 odsto je proizvedeno lane - kažu u Konzorcijumu "Ariva". - Devet odsto vozila je 2013-2014. godište, četiri godine je staro 12 odsto vozila, najbrojni su autobusi iz 2011. - 45 odsto, dok je 15 odsto proizvedeno između 2007. i 2010.
VOZE NA 43 LINIJE
Konzorcijum privatnih prevoznika, sastavljen od čak 21 različite firme, 1. januara 2016. dobio je ugovor na deset godina zahvaljujući kojem mogu dugoročno da planiraju aktivnosti. Privatnici sada samostalno vrše prevoz na čak 43 linije u prestonici.
putnik
09.01.2016. 19:46
prosecna starost nije 3,5 godina nego 35 godina, teski krsevi na putevima kod privatnika, vazno je da se kotrlja
@putnik - Ma samo da ih ne prefarbavaju sve u crveno, bice kao vatrogasna brigada ceo grad. Previse ima vozila gsp-a da bi bili iste boje.
Privatnici vecinom, nece da ukljuce grejanje, stede na nafti. Mladji vozaci drski i bezobrazni. Mislim da bi trebalo uniformisati vozace kao u vecini evropskih gradova. Tamo vozacu kada udjes na prednja vrata on te otpozdravi sa "dobar dan", a kad izadjes na zadnja pozeli lep dan. A kod nas ti se izmrsti. Nije tesko biti fin.
@Peci - nema Srbiji napretka... državni paraziti nas vuku na dno, a ne privatnici. Zar nisu letos i gradski, državni autobusi isključivali klimu da uštede na gorivu. To ste lako zaboravili, jel da. A ko njihove finansije kontroliše i visine plata? Najveći gubitaši-najveće plate. A vi samo udrite po privatnicima...
@Peci - za koju svetlosnu godinu... ovde vozac autobusa udari kuce na okretnici, i nastavi svoju voznju - kao da nema obavezu po zakonu da mu pomogne, ili ako ga je usmrtio da pozove veterinu... a kad jos izbace ivalida sa psom vodicem, pa nece da izvuku rampu invalidu sa kolicima... uniforma tu nista ne pomaze, samo usrana motka!!!
Komentari (18)