Privatnici voze autobuse iz Rusije, Turske, pa i Irana

N. VUKIĆ

09. 01. 2016. u 19:20

Šaren vozni park privatnih prevoznika u prestonici. Među vozilima koje prevoze građane su: "Ikarbus", "Lijaz", "Akija", "Maz", FAP... Prosečna starost 3,5 godina, mnogi nabavljaju nove autobuse

Приватници возе аутобусе из Русије, Турске, па и Ирана

Privatnici će nabaviti nova vozila

BEOGRAĐANE od 1. januara prevozi 441 autobus 21 privatnog prevoznika. Najveći broj vozila je domaće proizvodnje izašao sa trake beogradskog "Ikarbusa" - 25 odsto, nešto manje je zastupljen ruski "Lijaz" - 23 odsto, a drugu polovinu voznog parka čini mešavina autobusa domaćih i inostranih proizvođača.

Prema podacima Konzorcijuma "Ariva", osim pomenutih modela i marki vozila žitelje glavnog grada i sve one koji dođu i koriste javni gradski prevoz, na 43 linije još voze i autobusi "maz" iz Belorusije - 16 odsto, ali i "kobra" iz Turske 10 odsto. "Neobus" i FAP iz Srbije učestvuju sa po šest odsto, zatim tursko-iranska "Akija" i srpski "Megabus" sa po pet odsto, dok je najmanje autobusa marke "volvo", "mercedes" i "sanos" - tri odsto.

Prosečna starost vozila privatnih prevoznika je 3,5 godina. Pojedina preduzeća već su sklopila ugovore sa proizvođačima oko nabavke novih vozila. "Banbus je naručio vozila iz Tusrke od preduzeća "Akija", a i ostale firme u konzorcijumu planiraju osveženje voznog parka.

- Namera privatnih prevoznika je svakako nabavka još novih autobusa. Postoji određeni broj vozila koja su već naručena i u toku su isporuke - dodaju privatni prevoznici. - U zavisnosti od karakteristika linija na kojima rade naši autobusi, shodno tome će i biti naručivana i vrsta i tip vozila.

POLjSKA, ČEŠKA...

I vozni park GSP "Beograd" prilično je šarenolik. Pored domaćih autobusa, tu su i poljski "solarisi", pa češki, švajcarski i španski tramvaji, zatim trolejbusi iz Belorusije...

NAJVIŠE PROIZVEDENIH 2015.

- Od ukupnog broja vozila, 17 odsto je proizvedeno lane - kažu u Konzorcijumu "Ariva". - Devet odsto vozila je 2013-2014. godište, četiri godine je staro 12 odsto vozila, najbrojni su autobusi iz 2011. - 45 odsto, dok je 15 odsto proizvedeno između 2007. i 2010.


VOZE NA 43 LINIJE

Konzorcijum privatnih prevoznika, sastavljen od čak 21 različite firme, 1. januara 2016. dobio je ugovor na deset godina zahvaljujući kojem mogu dugoročno da planiraju aktivnosti. Privatnici sada samostalno vrše prevoz na čak 43 linije u prestonici.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

putnik

09.01.2016. 19:46

prosecna starost nije 3,5 godina nego 35 godina, teski krsevi na putevima kod privatnika, vazno je da se kotrlja

madmax

10.01.2016. 17:19

@putnik - Ma samo da ih ne prefarbavaju sve u crveno, bice kao vatrogasna brigada ceo grad. Previse ima vozila gsp-a da bi bili iste boje.

Peci

09.01.2016. 20:58

Privatnici vecinom, nece da ukljuce grejanje, stede na nafti. Mladji vozaci drski i bezobrazni. Mislim da bi trebalo uniformisati vozace kao u vecini evropskih gradova. Tamo vozacu kada udjes na prednja vrata on te otpozdravi sa "dobar dan", a kad izadjes na zadnja pozeli lep dan. A kod nas ti se izmrsti. Nije tesko biti fin.

Dokle god budete mrzeli privatnike

10.01.2016. 10:27

@Peci - nema Srbiji napretka... državni paraziti nas vuku na dno, a ne privatnici. Zar nisu letos i gradski, državni autobusi isključivali klimu da uštede na gorivu. To ste lako zaboravili, jel da. A ko njihove finansije kontroliše i visine plata? Najveći gubitaši-najveće plate. A vi samo udrite po privatnicima...

sasa

10.01.2016. 13:44

@Peci - za koju svetlosnu godinu... ovde vozac autobusa udari kuce na okretnici, i nastavi svoju voznju - kao da nema obavezu po zakonu da mu pomogne, ili ako ga je usmrtio da pozove veterinu... a kad jos izbace ivalida sa psom vodicem, pa nece da izvuku rampu invalidu sa kolicima... uniforma tu nista ne pomaze, samo usrana motka!!!

Марћин (из Пољске)

09.01.2016. 21:24

Сви аутобуси у Београду је приватних превозника или су такође градски?

alien

09.01.2016. 22:51

@Марћин (из Пољске) - 70% gradski, 30% privatnici (70% Public transport company, 30% private companies).

Марћин (из Пољске)

10.01.2016. 19:50

@Марћин (из Пољске) - Хвала лепа.

BanBu

09.01.2016. 21:37

Najgori su oni mali Cobra busevi iz Turske . Da ne imenujem prevoznika i liniju, ali kad ih vidim ujutro da dolaze na stanicu, dobijem nervni slom jer znam da cu zakasniti! Vuku se kao da imaju motor od kosilice za travu, toliko su iritantni da je to obmana putnika na kraju krajeva jer oni istu relaciju prelaze sa cak 30% zakasnjenja u odnosu na normalne autobuse. Treba uvesti neko pravilo i obavezu pri nabavci ako vec hoce da budu javni prevoznik.

деда

10.01.2016. 00:44

@BanBu - Друже то је до мечања и дифренцијала, велики преносни однос, кобре нису за овако мали размак између станица, оне су за приград убило се (највише их има на 860 београд обреновац)

Nesa

10.01.2016. 02:21

Ne razumem.Imamo Ikarbus.....jer ne mogu da proizvedu 100% potraznje nego samo 25%. Pa bili bi im manji troskovi da imaju veci promet i samim tim veci profit.Domaca firma. Sto uvozimo?

Moskva

10.01.2016. 09:52

Cela Moskva funkcionise na LIAZ-u , stalno unapredjuju modele, kamere, klima, gps, uvek sve radi i sve cisto. Vozio sam se u BGu, Ikarbus je ubedljivo najbolji, drzava treba da zabrani uvoz krševa !!!

sasa

10.01.2016. 13:40

Mora drzava da favorizuje nekako Ikarbus - to je nase, nasi ljudi dobijaju platu da proizvode, i nasa drzava dobija porez... Doprinosi rastu BDP!!!! A i odlicni su busevi...

RedShield

23.01.2016. 10:18

@sasa - Država bi morala da ima precizan plan koje grane privrede će da štiti i podržava (strateški) subvencijama i raznim olakšicama. U okvru toga bi pre svega moralo da se vodi računa o kvalitetu (ako podržavamo nekvalitet, nema budućnosti ni za privredu ni za državu). Nažalost mi to sada nemamo. U toku je finalizacija globalnog koncepta uništavanja suvereniteta nacionalnih ekonomija.

boki89

28.01.2016. 11:34

@sasa - Ikarbus nema odlične autobuse. Godinama se krije od stanovništa da se Ikarbus raspada. Ništa novo nisu proizveli već 20 godina! Ne možete da računate poslednje autobuse koje su proizveli kao nove kad mu je samo karoserija našminkana... Nikako neko da se seti da napravi nov autobus od glave do pete, sa novim izgledom, boljim rešenjima za unutrašnjost. Ovako samo promene menjač, eventualno šasiju, našminkaju karoseriju od pre 5-10 godina da liči na novo (uporedite farove i ostale sitnice)...

Aleksandar

10.01.2016. 20:05

Ovo i nije lose. Primer: Do skoro su na liniji 42 bili sve sami krsevi. Sada na toj liniji voze privatnici i svi autobusi su novi. Mnogo su noviji, cistiji i ocuvaniji od drzavnih. Mislim da nije lose da GSP koji isisava pare iz budzeta, ima visak zaposlenih i veliki nerad nasledjen iz komunizma, dobije konkurenciju. Mene bas briga ko ce da me vozi, kartu imam, ali je cinjenica da su vozila privatnika u dosta boljem stanju nego vozila drzavnog (javnog) prevoznika.

Dejan Bozic

10.01.2016. 22:17

@Aleksandar - vozaci na liniji 42 su sve sami nasilnici i prostaci. ne otvaraju sva vrata, ne staju na sve stanice (mora se drati ili mahati da bi se sislo), pricaju mobilnim vise od 20% voznje, usporavaju voznju u zavisnosti od toga da li treba usput da pokupe nekog njihovog, svracaju u pekaru po burek itd.pre neki dan je htela da udje devojcica sa pudlicom u autobus i vozac je zatvorio vrata tako da je devojcica (strankinja) ostaja i pala u autobusu a pudlica pobegla i sada je devojcica trazi po dedinju!