Liste čekanja za lokale u šoping-molu

M. L. JANKOVIĆ

16. 08. 2014. u 16:58

Dok prodavnice u gradu zvrje prazne, veliki tržni centri popunjeni „do vrha“. „Delta siti“: Popunjenost prostora je 100 odsto

KUPOHOLIČARSKA groznica poslednjih godina potpuno se dislocirala. Nekada se u kupovinu odlazilo u samo gradsko jezgro, a danas poznate robne marke „jure“ za potrošačima - u velike tržne centre. Stručnjaci objašnjavaju da kupci više vole specijalizovane prodajne objekte jer na jednom mestu mogu da uporede ponudu i cene, pa iako trgovci nisu oduševljeni ovom podelom - moraju da isprate trendove.

Nijedan lokal tako nije ostao prazan u najvećem šoping-centru u Beogradu.

- S obzirom na atraktivnost lokacije i činjenice da je to novi centar grada, interesovanje je na visokom nivou i mnogobrojni brendovi žele da budu deo naše ponude - kažu iz tržnog centra „Ušće“. - U ovom trenutku posetioci imaju na raspolaganju ponudu više od 137 zakupaca, a pažljivim odabirom, nastalim na osnovu želja i potreba naših posetilaca, vodimo računa i da ona bude što raznovrsnija. Trenutna popunjenost lokala je gotovo 100 odsto, a uvek postoji zainteresovanost za zakup prostora u našem centru.

Slično je i u „Delta sitiju“, gde se pred jesenju sezonu traži i - kvadrat više.

- Popunjenost naših lokala trenutno je 100 odsto - navode u ovom tržnom centru. - Postoji čak i lista čekanja za ulazak novih brendova, budućih zakupaca, u šoping-mol.

Iz Pokreta potrošača objašnjavaju da je veća konkurencija na jednom mestu i kupovina u istom objektu - bolja za krajnjeg potrošača.

- Kada lokal pored spusti cene za 30 odsto, koliko god drugi imali bolju ponudu, i oni će morati da prate sniženja - kaže Petar Bogosavljević, direktor Pokreta potrošača Beograda. - Isto je i sa kvalitetom. Kupac za pola sata može da obiđe i po deset prodavnica i napravi najbolji mogući izbor. To često nije moguće ako juri po radnjama u gradu.


PUSTI “STAKLENAC“ I “ČUMIĆ“

Nekada najprometniji prodajni blokovi, Čumićevo sokače i „Staklenac“, sada „ugoste“ tek ponekog kupca. Neki od prodavaca otključaju radnju tek kada se mušterija pojavi.

- Kada uporedimo koliko prodamo, sa troškovima rentiranja lokala i komunalija - to je tek da se preživi - kaže trgovac u „Čumiću“. - Ranije je bilo skupo iznajmiti lokal ovde, sad svi gledaju da zakupe dva-tri kvadrata u tržnom centru.


NIKO NEĆE U CENTAR GRADA

Kvadrati zvrje prazni u Kneza Miloša, Knez Mihailovoj, na Terazijama. Zato su neki vlasnici primorani da ih pošalju - na doboš.

- Lokal od 15 kvadrata nudi se u centru grada za 35.000 evra, ali ne može da se proda dve godine - kaže Aleksandra Kon iz „Alka nekretnina“. - Preprodavcima se ne isplati da daju toliki novac, ako znaju da je promet mali.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije