Most na Adi: Tramvaji tek 2015. godine!
15. 04. 2014. u 22:20
Kasni postavljanje šina preko Mosta na Adi, još nije izabran ni projektant. Kada bude odabran izvođač radova imaće na raspolaganju 200 dana da obavi posao
PRVI tramvaji preko Mosta na Adi neće krenuti pre 2015. godine! Šine će, izvesno je, biti sastavni deo atraktivne saobraćajnice, međutim, još je nejasno da li će savske obale spajati uski ili široki kolosek, da li će preko njih prelaziti samo tramvaj ili u doglednoj budućnosti metro, kao ni kada će uopšte biti postavljene.
Rok za izbor projektanta pruge preko istekao je 31. decembra, ali postupak javne nabavke za izradu projekta, koju je raspisala Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, još nije završen.
Posle niza izmena, koje su se uglavnom odnosile na zahtevanu stručnost i kompetentnost inženjera (u tenderskoj dokumentaciji prvobitno se tražio projektant samo za tramvajsku, a ne i železničku prugu) i Saobraćajni institut CIP podneo je zahtev za zaštitu prava.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju nisu mogli da nam odgovore koliko se ponuđača javilo, koji su, niti kada će početi postavljanje šina.
- Postupak javne nabavke za izradu projekta tramvajske pruge je još u toku, tako da za sada nemamo druge odgovore - kratko su odgovorili u Direkciji.
Kada ponuđač bude izabran i prione poslu, imaće na raspolaganju 200 kalendarskih dana od potpisivanja ugovora da obavi zadatak.
Petlja "Radnička" u tri nivoa povezuje Most na Adi, petlju "Hipodrom" i Radničku ulicu od Beogradskog sajma do kompleksa Jugopetrola, kao i trasu Beogradskog metroa. Ona predstavlja glavni deo južnog pristupnog puta, a na njenom trećem nivou, između saobraćajnih traka na pravcu od Hipodroma do mosta, predviđeno je da prolazi metro. Ipak, kako su ranije najavili u gradu, u početku će biti uspostavljen samo tramvajski saobraćaj.
.jpg)
PREKO MOSTA ĆE IĆI 11 I 13
PREKO Mosta na Adi trebalo bi u dogledno vreme da saobraćaju tramvaji 11 (Blok 45 - Sajam - Kalemegdan) i 13 (Blok 45 - Banovo brdo).
Ponovna vožnja "jedanaesticom" i nova izmena "trinaestice" moraće, ipak, da sačekaju postavljanje šina za koje se trenutno tek radi projekat.
RAZLIČITE ŠIRINE KOLOSEKA
ŠINE za tramvaj su uže u odnosu na one za metro. Železnički standard je 1.435 milimetara i tu širinu pruge imaju mnogi gradovi u Evropi i svetu, za tramvaj i za metro. Međutim, drugi poput Beograda, imaju širinu koloseka od 1.000 milimetara. Uvođenje šireg zahtevalo bi veći prostor, kao i ogromna finansijska sredstva.
Arhitekta Bane
16.04.2014. 12:48
Umesto da prva linija metroa prođe novim mostom preko Ade, kako je planirano Generalnim urbanističkim planom, sada će morati da prave neki novi most za prolazak metroa i povezivanje beogradske sa novobeogradskom stranom.Umesto da ostave prostor za širine metro-šina od 1435mm, ostavili su 1000mm što je dovoljno samo za prolazak tramvaja. Fantastično, ne samo da je Most u potpunosti promašena investicija, nego neće biti rešen problem ni metroa za dugo vremena.Dakle, ''sa tramvajem u 21. vek''.
@Arhitekta Bane - Уколико и дођемо до огромних средстава за метро, економски је оправдан само на неколико праваца усмерених у центар града. У овом случају и јесте најисплативије ставити трамвај, јер се надовезује на постојећу трамвајску мрежу. По питању ширине колосека, новинар је пренео изјаву неког од градских званичника, који се не разуме у материју. Светлосни профил не зависи од ширине колосека, а у овом случају је сасвим довољан и за класичне метро возове.
Komentari (2)