Za visoke račune u „Belvilu” niko nije kriv
13. 03. 2014. u 21:41
Svi beže od odgovornosti zbog enormnih iznosa koje su stanari „Belvila“ dobili za zajedničku struju. U februaru potrošeno manje struje nego u januaru, a troškovi pet puta veći
MUKE stanara „Belvila“ sa naglo povećanim računima za zajedničku struju izgleda nema ko da reši. Iako je februarski račun za potrošene kilovate veći čak pet puta u odnosu na januarski, od odgovornosti za ovaj problem - beže svi. U „Elektrodistribuciji Beograd“ kažu da oni samo očitavaju potrošnju na brojilima i da nisu nadležni za određivanje iznosa na računu. „Infostan“ koji račune šalje, tvrdi da oni, opet samo, rade obračun na odnosu naloga koji im - EDB dostavlja.
Na sve ovo, podaci koje je „Elektrodistribucija“ dostavila „Novostima“ svedoče da su meštani „Belvila“ u februaru palili svetlo u zgradi manje nego mesec dana ranije!
- U januaru je u jednoj zgradi u „Belvilu“ aktivne veće tarife, koja podrazumeva utrošak električne energije, potrošeno ukupno 11.189 kilovata, a u februaru 9.075 - kaže Sandra Alagić iz EDB. - To praktično znači da su stanari u mesecu kada im je naplaćeno mnogo više, potrošili manje. Ne znamo kako je to moguće, pošto su naši radnici uredno očitali brojila i ove podatke dostavili „Infostanu“, koji je dalje obračunavao iznos na računima. Mi sa krajnjim računom nemamo ništa.
U JKP „Infostan“, pak, kažu da će u koordinaciji sa EDB odgovoriti na sve reklamacije korisnika, ali da o tome da li će građanima žalba biti uvažena odlučuje samo „Elektrodistribucija“.
- Mi radimo obračun mesečnih računa na osnovu naloga komunalnih kuća, u kojima su iskazani parametri o potrošnji - objašnjavaju u ovom komunalnom preduzeću. EDB mesečno dostavlja JKP „Infostan“ stanje očitanih strujomera u dinarima, a naše preduzeće potom vrši raspodelu utrošene zajedničke električne energije korisnicima. Kada primi reklamaciju, naše preduzeće je prosleđuje davaocu usluge, koji je jedini nadležan da utvrdi da li je ona opravdana ili ne.
NAPLATA MOGUĆA NA DVA NAČINA
Zajednička potrošena struja u zgradama, garažama, kao i voda naplaćuje se na dva moguća načina: prvi je da se potrošnja podeli na stanove u zavisnosti od toga koliko je prijavljeno ljudi na toj adresi, a druga da se svakom stanu naplaćuje deo troškova po tome kolika mu je kvadratura. O tome koji će sistem odabrati, odlučuje skupština stanara ili predsednik kućnog saveta.
jovan
14.03.2014. 08:40
Drastično uvećane račune za zajedničku potrošnju struje u zgradama,dobijaju i stanari u zgradama na Ceraku i Vidikovcu.O čemu se radi.Ko to pljačka ionako osiromašene građane.
Beograd. Uvecani racuni za zajed. el.energiju i potrosnu vodu u zgradama, je vec godinama prisutna. Oni salju uvecane racune kada im treba novac bez kamate. Uvek imaju oko 30.000 do 40.000 racuna koji su uvecani, a pola od toga su opravadani a pola su nisu tako da MI GRADJANI NJIH KREDITIRAMO NAJMANJE 4 MESECA U GODINI, tako sto kada priznaju gresku ne vracaju ceo iznos vec ga oni "razmazu" na 4-5 meseci bez kamate. Sledeci mesec su nove zrtve, drugi korisnici i tako u krug cele godine.
Komentari (2)