Most na Adi i kod Bariča?!

N. V. BRKOVIĆ

09. 08. 2013. u 22:46

Ministar Velimir Ilić najavio novi građevinski poduhvat u okviru Koridora 11. Prema prvobitnim projektima bio bi dug 17,6 kilometara i koštao bi 166,4 miliona evra

IAKO su ga mnogi osporavali, što zbog lokacije što zbog visoke cene, Most na Adi će još dobiti i "blizanca", samo nekoliko desetina kilometara uzvodno od mesta gde iz Save izranja pilon. U sklopu Koridora 11 gradiće se most kod Bariča, najavio je u petak ministar građevine i urbanizma Velimir Ilić.

Prema Ilićevim rečima, sadašnji most na Adi je bio za projekat desne obale auto-puta, ali je pre pet godina auto-put prebačen na levu obalu tako da je most koji povezuje Čukaricu i Novi Beograd "ispao iz igre". Ali, kako je naveo, Demokratska stranka insistirala je na njegovoj izgradnji.

- Gradiće se most kod Bariča, isti kao što je most na Adi - rekao je ministar Ilić. - Istog profila na koji će se preneti saobraćaj iz Surčina i koji će imati istu petlju kao i most na Adi. Ovih dana biće organizovan tender za dve koncesije na Korodoru 11, za deo oko mosta Zemun - Borča i deo auto-puta od Preljine do Požege, koje uključuju izgradnju još jednog mosta na Savi.

Most na Adi, pilonom visokim 200 metara uveliko "para" nebo, a postepeno se grana i pristupna putna mreža, međutim, mišljenja stručnjaka i dalje su podeljena, a razmimoilaženja postoje i kada se radi o pitanju izbora trase auto-puta Beograd - Južni Jadran od Obilaznice Beograda do Obrenovca.

Varijanta auto-puta desnom obalom Save imala bi dužinu 14,5 kilometara i njome bi bila obuhvaćena i sanacija klizišta "Umka-Duboko", a troškovi izgradnje bi bili 136,85 miliona evra. Međutim, izabrana je opcija auto-puta na levoj obali, koji će povezivati Surčin i Obrenovac duga 17,6 kilometara i cena joj je 166,4 miliona evra.

PREKO REKA NA DESET MESTA

KADA bude završen "kineski" most koji spaja Zemun i Borču, kao i novi, najavljeni most na Savi, srpska prestonica će moći da se ponosi sa deset saobraćajnih objekata kojim su premošćeni Dunav i Sava. Najsvežiji je Most na Adi, dok su najprepoznatljiviji i najznačajniji Gazela, Brankov most i "Pančevac". Osim pobrojanih, tu su i Savski most kojim saobraćaju tramvaji, kao i Stari i Novi železnički most. Izvan gradskog jezgra je onaj koji spaja Surčin i Obrenovac.

KINESKI KREDIT I GRADITELjI

NA tender za koncesije prijavile su se dve kineske kompanije i već je dogovoreno da se jedan deo sredstava za ove radove finasira iz kredita koji je odobrilo kinesko ministarstvo ekonomije.

Ministar građevine Velimir Ilić ističe da je u pitanju trenutno najpovoljniji kredit na svetu, sa kamatom od dva odsto i velikim grejs periodom i da smo prvi i jedini dobili takav kredit.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

Mika Kovač

09.08.2013. 23:04

Jopet neki most? Pa što ne napravu jedan nizduž Dunav, od Beograd do Đerdap, da se ne muču više sas ti mostovi. Mož i niz Moravu, ta ne bi mnogo koštao, Morava uža. Sam nemo da ga prave kao onaj Koritor 10, neće bude nikad gotov, a možda ni tad.

D.POPOVIC

09.08.2013. 23:55

Istog profila kao most na Adi? Ovaj covek ili ne razume znacenje pojma profil ili stvarno namerava da finansira i pravi most sa tramvajskim sinama kod Barica.

Radivoje Bogdanovic

11.08.2013. 11:21

@D.POPOVIC - ne samo tramvajske sine nego i metro bre...pa biciklisticke staze i liftove..

vucko

12.08.2013. 09:35

@D.POPOVIC - Ljudi to je dobro!! Onda ce Metro od Surcina moci da pravi krug i da prodje kroz Baric, Umku, V. Mostanicu ,Sremcicu i da se spoji sa drugom linijom na Vidikovcu!!!

ДУШАН ВУКОВИЋ

10.08.2013. 08:04

101 коментар сам написао ПРОТИВ градње оне скаламерије преко Аде!!! Сада се поставља питање ОДГОВОРНОСТИ за проћердане паре и за уништен амбијент Аде Циганлије!!!

MatijaBG LDP

10.08.2013. 08:34

Cekaj sad,protivnik si "Djilasovog Pilona",a sad hoces da gradis potpuno isti?Pa,vasa sreca je glup i zatucan narod!

rado

10.08.2013. 09:17

E bas bi bilo lepo, mnogo su prelepi, mostovi ljubavi spajaju narod.Bravo,Bravo

Srki

10.08.2013. 11:42

Pa sta ce Umka da radi kad bude bila odsecena od sveta, Veljo naredio si da se gradi levom stranom jer si kupio placeve pa sada zelis pare, da postoji pravde auto-put bi isao desnom stranom

Realista

10.08.2013. 17:13

Dali sam dobro razumeo da je : " most koji povezuje Čukaricu i Novi Beograd "ispao iz igre". " Uparvo smo culi da je suma betona na Cukarici i Novom Beogradu postala suvisna i da ce milijardu eura (s tunelom do Autokomande) biti u stavri utroseno za prakticno simbolicnu korist od ove "mostovske megastrukture"? Ima li odgovornih za ovakvu budalastinu i lopovluk? Ima li neko obraza da se obrati narodu i kaze da je most preko Ade "velika greska"? Betonska prasuma koja nice je beskorisna!???

Miki

10.08.2013. 23:31

Imam jedan predlog koji će sigurno proći kod naših političara, a to je da asvaltiramo celu Srbiju, zajedno sa svim njivama, šumama i rekama, a umesto bušenja tunela da skinemo čitave planine i pošaljemo ih holandjanima o sopstvenom trošku,.. iako oni dobro plaćaju zemlju, al je u Srbina srce veliko...

Marko

12.08.2013. 02:06

Pa je l` ovaj normalan?? Iz Beograda sam ali to je uništavanje para kakvo ne bi priredio ni arapski šeik u pijanom stanju. Kome treba nacifran most u njivama? To je zona van svakog naselja pa neka naprave najjednostavniju ćupriju za 20-30 miliona i kraj.

Srdjan

12.08.2013. 08:16

Razumem li ja dobro da su oni odabrali duzu (duzi period izgradnje) i skuplju (iz dzepa poreskih obveznika) trasu novog auto puta? Pritom, unistice plodnu sremsku zemlju, a kliziste Duboko ce ostati u amanet novim generacijama... Samo u Srbiji...

slavaprijic

16.08.2013. 22:35

Ne mogu da verujem da će koridor 11 -levom stranom, a Umka, A KLIZIŠTE TKO ĆE GA I KAD SANIRATI.Šta bi sa planom da će se sva raspoloživa srestva upotrebiti da se auto put gradi kroz Umku i spase kuće više stotina porodica.A obećali ste kao krajnju meru i blokadu puta -ajde4 Umljani da nešto učinimo

Obrenovac

28.10.2013. 20:00

hoce li vec neko da rascisti put bgd-obr!!!. kad su nelegalno zidali kuce nsu izlazili i zatvarali puteve! ima nas koji nismo zaludni da stojimo i blejimo na sred puta! sledeci put platite legalizaciju i slusajte strucnjake kad su vas upozoravali na kliziste! sad bi da zaradite od prodaje placeva i kuca za trasu auto puta! hehehehe