Most na Adi i kod Bariča?!
09. 08. 2013. u 22:46
Ministar Velimir Ilić najavio novi građevinski poduhvat u okviru Koridora 11. Prema prvobitnim projektima bio bi dug 17,6 kilometara i koštao bi 166,4 miliona evra
Prema Ilićevim rečima, sadašnji most na Adi je bio za projekat desne obale auto-puta, ali je pre pet godina auto-put prebačen na levu obalu tako da je most koji povezuje Čukaricu i Novi Beograd "ispao iz igre". Ali, kako je naveo, Demokratska stranka insistirala je na njegovoj izgradnji.
- Gradiće se most kod Bariča, isti kao što je most na Adi - rekao je ministar Ilić. - Istog profila na koji će se preneti saobraćaj iz Surčina i koji će imati istu petlju kao i most na Adi. Ovih dana biće organizovan tender za dve koncesije na Korodoru 11, za deo oko mosta Zemun - Borča i deo auto-puta od Preljine do Požege, koje uključuju izgradnju još jednog mosta na Savi.
Most na Adi, pilonom visokim 200 metara uveliko "para" nebo, a postepeno se grana i pristupna putna mreža, međutim, mišljenja stručnjaka i dalje su podeljena, a razmimoilaženja postoje i kada se radi o pitanju izbora trase auto-puta Beograd - Južni Jadran od Obilaznice Beograda do Obrenovca.
Varijanta auto-puta desnom obalom Save imala bi dužinu 14,5 kilometara i njome bi bila obuhvaćena i sanacija klizišta "Umka-Duboko", a troškovi izgradnje bi bili 136,85 miliona evra. Međutim, izabrana je opcija auto-puta na levoj obali, koji će povezivati Surčin i Obrenovac duga 17,6 kilometara i cena joj je 166,4 miliona evra.
PREKO REKA NA DESET MESTA
KADA bude završen "kineski" most koji spaja Zemun i Borču, kao i novi, najavljeni most na Savi, srpska prestonica će moći da se ponosi sa deset saobraćajnih objekata kojim su premošćeni Dunav i Sava. Najsvežiji je Most na Adi, dok su najprepoznatljiviji i najznačajniji Gazela, Brankov most i "Pančevac". Osim pobrojanih, tu su i Savski most kojim saobraćaju tramvaji, kao i Stari i Novi železnički most. Izvan gradskog jezgra je onaj koji spaja Surčin i Obrenovac.
KINESKI KREDIT I GRADITELjI
NA tender za koncesije prijavile su se dve kineske kompanije i već je dogovoreno da se jedan deo sredstava za ove radove finasira iz kredita koji je odobrilo kinesko ministarstvo ekonomije.
Ministar građevine Velimir Ilić ističe da je u pitanju trenutno najpovoljniji kredit na svetu, sa kamatom od dva odsto i velikim grejs periodom i da smo prvi i jedini dobili takav kredit.
Mika Kovač
09.08.2013. 23:04
Jopet neki most? Pa što ne napravu jedan nizduž Dunav, od Beograd do Đerdap, da se ne muču više sas ti mostovi. Mož i niz Moravu, ta ne bi mnogo koštao, Morava uža. Sam nemo da ga prave kao onaj Koritor 10, neće bude nikad gotov, a možda ni tad.
Istog profila kao most na Adi? Ovaj covek ili ne razume znacenje pojma profil ili stvarno namerava da finansira i pravi most sa tramvajskim sinama kod Barica.
@D.POPOVIC - ne samo tramvajske sine nego i metro bre...pa biciklisticke staze i liftove..
@D.POPOVIC - Ljudi to je dobro!! Onda ce Metro od Surcina moci da pravi krug i da prodje kroz Baric, Umku, V. Mostanicu ,Sremcicu i da se spoji sa drugom linijom na Vidikovcu!!!
101 коментар сам написао ПРОТИВ градње оне скаламерије преко Аде!!! Сада се поставља питање ОДГОВОРНОСТИ за проћердане паре и за уништен амбијент Аде Циганлије!!!
Komentari (16)