Bojan Bovan: Stižu novi autobusi, garaže, kamere

N. V. BRKOVIĆ

01. 02. 2013. u 22:01

Gradski sekretar za saobraćaj Bojan Bovan o planovima i projektima za 2013. godinu. Sekretarijatu za svoje potrebe na raspolaganju ima budžet od 3,8 milijardi dinara

SEKRETARIJAT za saobraćaj ove godine ići će utabanim stopama i baviće se rešavanjem problema bezbednosti, unapređenjem javnog prevoza, sanacijom ulica... O planovima i projektima, kao i raspodeli budžetskih sredstava, za "Novosti" govori Bojan Bovan, diplomirani pravnik, koji već deset godina "pliva" u oblasti saobraćaja, reklo bi se uspešno s obzirom na funkcije koje je obavljao: od izvršnog direktora "Parking servisa", zaposlenog u Gradskoj upravi, predsednika Upravnog odbora GSP "Beograd", do fotelje gradskog sekretara za saobraćaj, u kojoj trenutno sedi.

* Kakvi su planovi Sekretarijata za 2013. godinu?

- To su prvenstveno aktivnosti koje se odnose na bezbednost svih učesnika u saobraćaju, pešaka, a naročito dece. Nastavićemo sa akcijom osvetljavanja pešačkih prelaza, biće obeležene zone škola vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, planirano je postavljanje određenog broja semafora i kamera, koordinacija semaforskih uređaja, a biće olakšano kretanje kroz grad osoba sa invaliditetom.

* Koji su kapitalni projekti kojima ćete se baviti?

- Ugovorena su 32 nova niskopodna zglobna autobusa kod "Ikarbusa", koji bi trebalo da budu isporučeni tokom marta. U okviru kapitalnih investicija planirana je i kupovina alata i opreme za nove tramvaje.

BG VOZ JE DOBAR, AL' NEDOSTAJU VAGONI * PREMA budžetu ove godine nećete ulagati u infrastrukturu gradske železnice. Da li se ona pokazala kao neisplativa i da li se odustalo od uvođenja novih linija za Rakovicu i Resnik?
- Bg-voz se pokazao kao brz, efikasan i masovni prevoz. Sa 32.000 putovanja dnevno on je i finansijski konkurentan ostalim vidovima prevoza. Da bi se krenulo u projekat linije Resnik - Beograd centar, neophodno je da "Železnica" investira u remontovanje pet vozova.

* Zašto je za krpljenje rupa i saniranje kolovoza u prigradskim opštinama predviđeno gotovo duplo manje novca nego na Starom gradu i Vračaru?

- Navedena sredstva nisu budžetski opredeljena za 2013, već sredstva koja se odnose na ugovorne obaveze iz 2012. godine razvrstane po opštinama, zaostala dugovanja po ugovoru. Svi kapitalni projekti Direkcije za puteve, asfaltiranje, sanacija i izgradnja trotoara ili delova saobraćajnica su uvršteni na osnovu predloga opština i nalaze se u fazi usvajanja.

* Da li problem prevoza Beograđana rešava bogatiji vozni park GSP ili nuđenje bicikla kao alternative?

- Potrebno je obnoviti vozni park GSP nabavkom novih vozila, prevashodno autobusa, a isključiti stara iz saobraćaja. I zato je strateška odluka gradonačelnika i bila da se uđe u nabavku novih 400 autobusa. Grad svakako promoviše i podstiče upotrebu alternativnih prevoza sa značajnim osvrtom na upotrebu bicikala.

* Šta je sa projektima izgradnje podzemnih garaža?

- JKP "Parking servis" je prošle godine otvorio novu garažu u Ulici vojvode Dobrnjca. Planiramo da nastavimo sa daljim povećanjem kapaciteta za parkiranje. Očekujemo da će se u toku ove godine steći uslovi da se neke konkretne lokacije ponude i trećim licima zainteresovanim za izgradnju podzemne garaže.

* Da li ćete nastaviti sa postavljanjem kamera na beogradskim ulicama?

- Nabavićemo i ugraditi kamere za detekciju saobraćajnih prekršaja, pre svega prolaska vozila na crveno svetlo. One će biti postavljene na onim pozicijama na kojima je najveći rizik stradanja pešaka, pre svega u zonama osnovnih škola.

PARKING ZONE NA ZVEZDARI I PALILULI

* DA li se planira širenje parking-zona i gde?

- Zajedno sa opštinom Palilula i Sekretarijatom za saobraćaj, "Parking servis" utvrđuje da li postoje uslovi za širenje parking-zona na ovom području. Drugi deo grada gde se eventualno može proširiti zonirano područje je na Zvezdari.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Vojislav

01.02.2013. 22:13

Podrzavam sve projekte osim daljeg besmislenog sirenja parking zona jer ovakav sistem ne postoji apsolutno nigde u Evropi. Dok je bilo ofraniceno na najuzi centar malo je nekog smisla, ali sada kada se i majusne zvezdarske ulice za koje niko ne zna ni gde se nalaze, kao i Neimar i donji Dorcol takodje nalaze u zonama, ljudi koji tamo zive imaju izuzetnih problema da dodju u grad i da obave redovan posao. Ulice preko dana zvrje prazne a ljudi se onemogucavaju u normalnoj komunikaciji sa centrom.

NabaviliSmoSpijunku

01.02.2013. 22:14

Je l' to onaj Bovan sto je zonirao parkinge u Beogradu? Jeste, jeste...to je taj lik koji je kupio ( drzavnim parama) licencu od Hrvata iako je bilo jeftinije da je kupio i od Holandjana. Kolubara, Azotara, Srbijagas, Galenika, Parking Servis...cudo su ti posrednici i "inovatori"

Немања

02.02.2013. 05:46

Све пошаљите у Београд,а ми на југу ћемо да пасемо траву.Али проћи ће и то некада...

umnjak

03.02.2013. 13:18

Ovom gospodinu imam nekoliko poruka: 1. Zašto ove autobuse nisu naručili kod Ikarbusa i zaposlili srpsku sirotinju nego nemačke bogataše; 2. Kada će da rekonstrušu Zrenjaninski put do Borče i zaustave da narod gine na njemu; 3. Molba - predlog da kod nove petlje ispred pančevačkog mosta urade veliki parking bez naplate - da se ne bi išlo kolima u centar grada.

Meljacanin

05.02.2013. 09:54

Prosle godine sam sa Gospodinom Bojanom imao prepisku u vezi asfaltiranja krakova Dubravske ulice u Meljaku. Ulica nije asfaltirana i ako je bila u planu za 2011 i 2012 godinu, usla u plan GO Barajevo i za 2013 godinu kao prioritetna. Moram reci da je i pored nastojanja da se dodje do asfalta nase ulice i ulicnog osvetljenja od strane Gosp. Bovana data puna podrska, pokazano veliko strpljenje i uvazavanje i mi gradjani krakova Dubravske ulice smo mu na tome zahvalni. Napre Bojane, puna podrska.