GSP mesečno u minusu 100 miliona

N. V. BRKOVIĆ

11. 06. 2012. u 22:50

Zbog visoke cene goriva GSP Beograd od poslednjeg poskupljenja mesečno u minusu 100 miliona dinara. Gradonačelnik traži smanjenje akcize na gorivo

BEOGRAĐANI bi uskoro mogli više da plaćaju gradski prevoz. Cenovnik bi se, ako do ove neželjene mere dođe, uvećao u proseku za 20 odsto, što bi cenu pojedinačne karte povećalo sa 60 na 70-75 dinara, dok bi recimo mesečna pretplata za zaposlene u prvoj zoni iznosila oko 3.220 dinara, umesto sadašnjih 2.680 dinara, pokazuje gruba matematika.

Svesni teške materijalne situacije u kojoj se nalaze stanovnici prestonice, čelnici Grada Beograda na sve načine pokušavaju da izbegnu ovu nepopularnu meru. Zato se gradonačelnik Dragan Đilas obratio premijeru Mirku Cvetkoviću i pismeno ga zamolio da sagleda postoji li zakonska mogućnost da država umanji akcizu za gorivo koje plaća gradski prevoznik. U suprotnom, poskupljenje prevoza će biti neizbežno.

BROJKE * 60 dinara košta karta za jednu vožnju
* 2.680 dinara je mesečna karta za prvu zonu za zaposlene
* 400 miliona dinara se izdvaja mesečno za gorivo
* 520 miliona dinara Beograd mesečno daje za GSP
* 17 meseci prošlo od poslednje poskupljenja prevoza

- Poslednje poskupljenje karata bilo je 1. januara 2011. godine - navode u Gradu. - Tada je cena goriva bila 105 dinara po litru, a sada je 133,5 dinara. GSP dnevno troši 100.000 litara benzina, odnosno 3.000.000 litara mesečno, pa je ovaj izdatak 400 miliona dinara. U odnosu na januar 2011, razlika je u 100 miliona dinara koje treba da pokriju Grad ili GSP.

Treba reći da Grad inače svakog meseca već dotira GSP sa 520 miliona dinara kako Beograđani ne bi plaćali ekonomsku cenu karata.

Iako će Grad ući u ozbiljnu reorganizaciju GSP, maksimalno pojačati kontrole i insistirati na tome da samo građani koji kupe kartu mogu da se voze, uz postojeću cenu goriva - ništa od toga neće pomoći. Tako da ostaju opcije - povećanje cene prevoza ili da država umanji akcize za gorivo.

MOGUĆA UŠTEDA 11 MILIONA EVRA

AKO bi se, kako traži Grad, smanjila ili ukinula akciza, za GSP bi gorivo bilo 35,5 dinara jeftinije po litru, što je je na godišnjem nivou ušteda od čak 11 miliona evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (24)

Svrle

11.06.2012. 23:08

Alo,naterajte ljude da kupuju mesecne karte,kakvo poskupljenje vam je udarilo u glavu.Od nas 100 u firmi samo nas 5 kupuje mesecnu,ostali se od ovog meseca svercuju.Verovatno bi i mi to radili,ali imamo i godine i dijagnoze,a i menjamo vise prevoza.Dokle bre vise racunate bez racunaljke?Ovo vam je ziva istina za karte.

milan

12.06.2012. 00:31

@Svrle - ne lupaj. ljudi nemaju za hleb a ne za prevoz. zasto su dozvolili starijima od 65 godina fraj prevoz. oni imaju bar redovnu penziju a mnogi daleko iznad prosecnih plata. deca idu u skolu i nemaju ni za uzinu a oni daju fraj penzionerima. da se razumemo, nisam zloban jer sam i a penzioner ali zar nije normalnije dati besplatan prevoz djacima i studentima.

Opačic

12.06.2012. 09:49

@Svrle - Pojma ti nemas, zasto je GSP u dubiozi 100mil. dinara! Kakve crne karte, kakve bre markice? Ne zatrčavaj se, bre!

Pele

12.06.2012. 10:01

@Svrle - Mislim da znaš zašto su dozvolili starijima od 65 besplatan prevoz, a ne deci, koja bi mogla taj novac da koriste za doručak. Penzioneri imaju pravo glasa na izborima, a deca ne.

sasa

12.06.2012. 08:56

Kod mene u firmi svi kupujemo pretplatne mesecne karte a vozi se GSB svaki peti radnik

Zare

12.06.2012. 10:39

Gsp je opljačkan. Nikakve akcize ne mogu spasiti GSp, ako pare nestaju na razne načine. Dolaskom Djilasa i SPS, GsP ide polako u provaliju. Gorivo je samo izgovor.

Cane

12.06.2012. 10:44

Ova priča o gubicima se sada plasira da bi se pod izgovorm sanacije gubitka, ograničio broj voznji na mesečnoj kartici kako bi se povečao profit za BUSPLUS. Nista ja njima ne verujem.

Dule

12.06.2012. 10:57

Prvo nije tacno da je od zadnjeg poskupljenja proslo 17 meseci obzirom da su karte poskupele 21 10 2011 sa 50 na 60 dinara ( pojedinacne). Drugo tada je obecano rekonstruisanje nivoa zaposlenih sa 6500 na optimalnih 5500. Kada saznamo rezultate mozemo pricati o poskupljenju . Uzgred tada je 1Eu bio 106 dinara pa se niste hvalili da Vam je prihod veliki.

Kocić

12.06.2012. 15:19

Niko nista ne zna sta se tamo radi. Koliko para ti privatnici stavljaju u svoj dzep? Ovde veliki novac odlazi u nečije dzepove, a mi slusamo priče o akcizama za gorivo.

Zoki

12.06.2012. 15:20

Autobusi u ovakvom stanju trose duplo više goriva nego što bi trebalo. Svaki drugi autobus dimi kao lokomotiva i izbacuje nesagorelo gorivo odn. čist novac. Samim tim se drastično smanjuje kvalitet ulja i motor još brže gura u propast. Ne može akciza da spase neispravan motor. Da ne govorim o zagađenju okoline, nije sad tema.

wujic

12.06.2012. 17:17

Pa cekaj malo bre:"* 400 miliona dinara se izdvaja mesečno za gorivo * 520 miliona dinara Beograd mesečno daje za GSP "I kakve oni sada veze imaju sa akcicama i gorivom kada im to bukvano placa GRAD!!!!i jos 120 miliona pretice, stvarno ne kapiram kako oni misle da smo mi glupi....

Nesa

12.06.2012. 18:33

Kad se samo setim sta je sve pok. Nenad Bogdanovic ucinio da podigne GSP?! GSP je sada pun krseva, kao 1997 dok je SPO drzao Beograd. Neko mnogo lepo zaradjuje preko GSP-a.

Nada

12.06.2012. 19:22

Ima li neki izgovor u Gradskoj vladi sto se gradjani Beograda voze u ovim smrdljivim i propalim autobusima?

Neznalica

12.06.2012. 20:02

Nije ni cudo sto GSP fale pare...ima previse radnika,losi su busevi pa puno trose...i jedna od osnovnih gresaka je da stariji od 65 NE placaju markicu...a takvih je jako veliki broj u BG i uopste celoj Srbiji! Od 2 mil.radnika imam1,8 mil.penzosa....pa vi sami izracunajte koliko je to para...

gordan

13.06.2012. 00:42

@Neznalica - Ma ovaj mesec skoro da niko ne kupuje markicu,znam iz moje firme,jos se pravi sprdacina sa nama koji kupujemo,a moram da kupim jer putujem sa 5 prevoza i jedva cekam da ukebam mesto i ne kucam se,a verujte da ima kontrolora koji se pre nakace meni sto se nisam kucao,nego onom ko nema kartu uopste.Ova bus plus farsa je cist gubitak za nas dragi GSP,koji ce prestati da postoji ako ovo potraje.Vratite stari sistem placanja,jeste da ste nas uterali za ovo u redove,ali ovo nema smisla

Hogar strasni

22.09.2012. 10:21

@Neznalica - Nema mnogo penzionera, vec je mnogo malo zaposlenih i mnogo nezaposlenih. Gradski saobracaj bi bio jeftinii kada bi se vozila preusmerila na gas i kada bi se smanjio visak zaposlenih koji su iako nekvalifikovani dobili radna mesta po partijskoj ili rodjackoj osnovi.

Rade S.O.S. 820044

13.06.2012. 07:43

Ukinite Bus plus i placanje unuku titovog heroja Veljka Vlahovica(i ostalim...)i docete do pozitivne nule.Od firme gubitasa vi jos dadoste 8,5%(?koliko)privatnoj partizanskoj firmi.Ne mogu svi stariji od 65 da se voze dzabe.Nek se voze dzabe npr oni sa minimalnom penzijom.Kod vas se i Jovo Kapa dzabe vozi...

Boxter

13.06.2012. 15:31

@Rade S.O.S. 820044 - Niko njima nije dao 8,5%. Oni su ga sami uzeli i sve ostalo sto su hteli da uzmu. U Jagodini svi stari ljudi od 60god, djaci i studenti ne plaćaju prevoz, pa njihov GSP nije u gubitku. Stariji mogu i treba da se voze dzabe. I ti ćes biti star mudrijasu!!

Bora

13.06.2012. 07:57

Nije ni čudo sto fale pare, GSP-ove pare se broje na drugom mestu, a ne u GSP-u. Nove autobuse ne kupuju, pare fale...Ko zna kakve se igre oko GSP-a igraju?

velja69

13.06.2012. 20:20

Mi koji se vozimo od malih nogu u gradskom prevozu ovde znamo da gubici ne dolaze od prodaje karata i od nekakvih akciza ili ne znam od cega vise. Godinama se ovo preduzece unistava drugim radnjama unutar same firme a oni se vade na kartama, ceni goriva itd. Preko OZ neko vreme sam i radio tamo, pa se moglo sto sta i videti i cuti...

Stanko

14.06.2012. 09:06

@velja69 - Radio si preko Omladinske zadruge i sve shvatio, gde skripi u jednom gigantu. Mora da si veeeliki stručnjak sa srednjom skolom, pogotovu sto se vozis u prevozu od malih nogu?

Ogi

14.06.2012. 09:20

@velja69 - Vidi se da si mnogo toga naučio o saobraćaju, jer se vozis "od malih nogu u gradskom prevozu"! Mogao si lepo da dodjes u GSP i odrzis predavanje njihovim stručnjacima.

Rajko

14.06.2012. 10:53

A, sta je sa obećanih 400 autobusa za Beograd? Dokle da se vozimo u krsevima bez klime?