Izgradnja petlje skuplja zbog - novog izvođača
30. 06. 2011. u 22:10
Izgradnja petlje "Jurija Gagarina" skuplja skoro pet miliona evra, sklopljen novi ugovor sa slovenačkim "Primorjem"
BANKROT slovenačkog preduzeća SCT, zbog čega je Direkcija za građevinsko zemljište bila primorana da izabere novog izvođača radova za petlju "Jurija Gagarina", koštaće grad Beograd još skoro pet miliona evra. Umesto prvobitnih 36 miliona evra koliko je SCT hteo da naplati radove, firma "Primorje" sa kojom je u sredu potpisan ugovor za petlju na Novom Beogradu uzeće 40,8 miliona evra.
Na povećenje cene, kako nam je rekao Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište, uticale su i promene u tenderskim uslovima.
- U ugovor sa firmom "Primorje" ušla je i izgradnja kompletne trase beogradskog metroa na novobeogradskoj strani sa stanicom, što u prvobitnom tenderu nije bio slučaj - kaže Bajić.Takođe, postavljen je i dodatni uslov ponuđačima da deo petlje, odnosno rampa broj 6, bude završena do kraja ove godine kako bi se uklopila sa završetkom radova na mostu.
Bajić podseća da se izgradnja petlji "Jurija Gagarina" i "Radnička", kao i nastavak saobraćajnice prema Tošinom bunaru finansira kreditom Evropske investicione banke. Takođe dodaje da se i posao ugovara isključivo prema pravilima banke, a na osnovu odluka o podizanju kredita koji je usvojila Skupština grada Beograda.
Prvobitni izvođač radova na petlji "Jurija Gagarina" slovenački SCT izabran je u novembru 2010. godine, a samo nakon mesec dana proglasili su bankrot. Zbog toga je grad Beograd u martu tekuće godine raskinuo ugovor sa ovom firmom i krenuo u postupak izbora novog izvođača.
U sredu je Direkcija za građevinsko zemljište sklopila ugovor za slovenačkim preduzećem "Primorje" za izgradnju pristupne petlje mostu na Adi sa novobeogradske strane. Rok za završetak kompletnih radove je 400 dana, a rampa broj šest koja sa mosta vodi u severni deo Ulice Jurija Gagarina biće završena do kraja godine. Petlja na Novom Beogradu je prvi od tri kilometra pristupnih puteva sa novobeogradske strane, koji će ići sve do Tošinog bunara.
- Za izvođenje radova na delu od Proleterske solidarnosti do Tošinog bunara sprovodi se postupak izbora izvođača radova - dodaje Bajić. - U toku je evaluacija ponuda od Evropske investicione banke, a po pravilima, bez saglasnosti banke ne može se prejudicirati konačan izbor izvođača.
Неко из масе
30.06.2011. 23:21
Moždа nisаm dobro video аli mi se čini dа nemа ulаzne rаmpe kojа vodi od sаobrаćаjnice kojа ide dijаgonаlno iz gornjeg desnog uglа nа slici.Inаče Kinа je inаugurisаlа nаjduži most nа svetu dugаčаk 42 kilometrа po ceni od 1.5 milijаrdi dolаrа, а kod nаs se grаdi most nа аdi od 800 metаrа, sа svаke strаne po 350 metаrа sаobrаćаjnicа i 3 petlje zа cenu od 450 milionа evrа.......Izgledа dа u Srbiji ne vаži uvek dа 2+2 dаje 4..
@Неко из масе - Skica uz prilog je obicna sala , ona nije deo ovoga mosta , mozda nekog drugog, obidjite to sa strane Ade Cingalnije i vidi se da krak koji yteba da ide preko Hipodrima ,se ne radi , a kada ce ,nezna se.!?
Ne finansira se gradnja "kreditom Evropske Investicione Banke" nego duznickim ropstvom gradjana Srbije koji ne samo da finansiraju gradnju nego i svojim prezaduzivanjem podizu ionako veoma udoban zivotni standard stranih bankara kao i Slovenackih radnika. Amin.
Ovaj most polako pokazuje svoje pravo lice, a to je "pljacka veka" u Beogradu, mozda i Srbiji. Problem je samo sto niko nece odgovarati za to, ali cemo mi i nasa deca sledecih 50 godina placati to.
Ko li je se sada ucipio .Ljudi pa taj most vec sada kosta 400 miliona evra,za te pare mogla su se napraviti dva mosta (bez ugradnje nasih vrlih politicara ,itd..).
Komentari (11)