Most na Adi kao - maketa

N. PANTIĆ

29. 06. 2011. u 22:31

Novi most pre svečanog otvaranja dobio "umanjenu verziju" koji je uradio Beograđanin - arhitekta Vladan Jovanović

PRVI tramvaji već su prošli preko mosta na Adi ciganliji. Petlje "Radnička" i "Jurija Gragarina" potpuno su završene, a prepoznatljivi pilon obasjava hiljade reflektora. Gužve na mostu i prilaznim saobraćajnicama trenutno nema, ali je zato dosta pešaka na novim stazama. Tu su i neizbežni biciklisti koji su se zaputili ka Novom Beogradu.

Ovakva slika "kolosa" na Adi može da se vidi na maketi širine jednog i dužine tri metra, koju će uskoro moći da vide i svi zaintersovani građani. Vešt maketar, Vladan Jovanović, polako ugrađuje poslednje sitnice u svoje delo koje više nego realistično prikazuje novi simbol Beograda.

HOBI ARHITEKTA Vladan Jovanović već 25 godina se bavi maketarstvom. Zanat je ispekao još za vreme studija, gde je ovaj posao i zavoleo, a to mu je u međuvremenu postao hobi od koga trenutno i živi. Usavršavao se i u inostranstvu gde je, kako kaže, mnogo lakše raditi jer većina stvari za makete može da se kupi, dok u Srbiji mora da se - dovija.

- Na ovom projektu radim dvadesetak dana, a sve će biti gotovo do kraja nedelje - kaže za "Novosti" idejni tvorac Vladan Jovanović. - Maketa je uglavnom sačinjena od plastike i pleksiglasa, a većina delova koji su ugrađeni stižu iz Švajcarske i Nemačke, pošto kod nas ne mogu da se kupe. Sve je urađeno u razmeri 1:1.000, što znači da je jedan metar u prirodi ovde jedan milimetar. Ova maketa je jedna od najkompleksnijih na kojima sam radio, jer se tramvaji zaista kreću preko novog mosta i to je ono što je posebno ističe.

U kabinetu gradonačelnika Dragana Đilasa već postoji maketa mosta na Adi, ali bez pristupne petlje na novobeogradskoj strani. Nju je takođe radio Vladan Jovanović, ali je ona manja i ne tako detaljna kao najnovije delo.

POKLON NOVA maketa mosta na Adi ciganliji predstavlja poklon jednog od izvođača radova na saobraćajnici preko Save.

Na tri kvadrata "spakovan" je most dužine 969 i širine 45 metara, sa šest traka kao i prostorom gde će u budućnosti proći metro. Tu su i petlje "Radnička" i "Jurija Gragarina", na čijoj se izgradnji u prirodi uveliko radi, a može se videti i raskrsnica kod hipodroma poznata kao "Careva ćuprija" koja uveliko funkcioniše. Maketar Jovanović vodio je brigu i o najsitnijim detaljima, pa tako su zgrade i drveće kao "prave" što celokupnu sliku čini još živopisnijom.

Inače, na pravom terenu ostalo je još oko 80 metara do spajanja novobeogradske i čukaričke obale. Do "sudara" će doći već u avgustu, a most će proraditi do kraja godine. O koliko velikom projektu je reč nabolje pokazuje činjenica da će u petak na kanalu "Diskaveri" biti prikazn prilog posvećen "kolosu" na Adi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

Dorcolac

29.06.2011. 23:29

Prelepo izgleda i most i maketa.A mene najvise zanima koliko tacno most kosta,a to gradonacelnik i gradska vlast kriju kao zmija noge.

Bane

30.06.2011. 13:12

@Dorcolac - Koliko sam ja mogao da procitam, (a to Grad ne krije) cena mosta je 150 eura miliona, a cela investicija sa saobracajnicama (nadvoznjaci, podvoznjaci, petlje, putevi, ...) do Banovog Brda, Topciderskog Parka i Tosinog Bunara ukupno oko 400 miliona. Od toga oko 18% uzima drzava na ime PDV-a ... Najjeftinija verzija bila je 90 miliona + 18% PDV = oko 106 miliona za do zla Boga ruzan i mnogo manje funkcionalan most. Sto se tice saobracajnica, za razliku od mosta, odabrani su najjeftiniji izvodjaci.

Arh

30.06.2011. 01:17

Sve cestitke na sjajnom radu i trudu.Da li gospodin Jovanovic ima neki internet sajt ili kontakt preko koga bi se moglo stupiti u saradnju po pitanju izrade maketa? Hvala.

role

30.06.2011. 06:46

Bravo majstore,presisao si Bosnice uveliko .Odlicna maketa.pozdrav od 78/95

Gagi

30.06.2011. 08:37

Ne razumem se u arhitekturu, ali sam oduvek bio ubeđen da ozbiljni poduhvati imaju prezentaciju u vidu makete. Tačnije, maketa postoji pre početka izgradnje. Možda most preko Ade nije ozbiljan projekat, šta ja znam...

Dragan

30.06.2011. 10:50

@Gagi - Lepo su napisali da u kabinetu Djilasa postoji jedna maketa. Tu ili neku drugu visdeo sam na sajtu mosta prosle godine.

Vlada

30.06.2011. 13:06

@Žarkez - Zasto da je gledamo kada jos nije gotova? Rece covek: sledece nedelje ...

Zoran

30.06.2011. 11:06

Koliko košta nek' košta, šta sada da radimo, nazad se ne može. Verovatno je moglo i jeftinije, ali treba imati u vidu kolike će uštede biti u gorivu, vremenu i nervima kada se rastereti Gazela. Svojevremeno su napadali i Branka Pešića zbog Gazele i cele mostarske petlje, a sada bio Beograd bio mrtav bez njih...

Sinisa Dubai

03.07.2011. 07:50

@Zoran - Samo sto B. Pesic (pokoj mu dusi) nije imao svoju privatnu firmu za marketing i prodavanje magle. Umesto toga je imao viziju i podario je za svoja mandata krupne stvari glavnom gradu. "Gazela" to definitivno jeste, ali za ovaj novi most nisam bas siguran (t.j. poprilicno mislim da je promasaj jer ce ostati guzve u saobracaju i dalje). I guzve i dugovi...

Sasha

30.06.2011. 16:39

Samo molim drage nam novosti,da nas obaveste na vreme gde ce maketa biti izlozena:)I da saznaju kada ce biti odrzan odlozeni spektakl na donjem Kalemegdanu Egipat u Beogradu!?