Most na Adi kao - maketa
29. 06. 2011. u 22:31
Novi most pre svečanog otvaranja dobio "umanjenu verziju" koji je uradio Beograđanin - arhitekta Vladan Jovanović
PRVI tramvaji već su prošli preko mosta na Adi ciganliji. Petlje "Radnička" i "Jurija Gragarina" potpuno su završene, a prepoznatljivi pilon obasjava hiljade reflektora. Gužve na mostu i prilaznim saobraćajnicama trenutno nema, ali je zato dosta pešaka na novim stazama. Tu su i neizbežni biciklisti koji su se zaputili ka Novom Beogradu.
Ovakva slika "kolosa" na Adi može da se vidi na maketi širine jednog i dužine tri metra, koju će uskoro moći da vide i svi zaintersovani građani. Vešt maketar, Vladan Jovanović, polako ugrađuje poslednje sitnice u svoje delo koje više nego realistično prikazuje novi simbol Beograda.
- Na ovom projektu radim dvadesetak dana, a sve će biti gotovo do kraja nedelje - kaže za "Novosti" idejni tvorac Vladan Jovanović. - Maketa je uglavnom sačinjena od plastike i pleksiglasa, a većina delova koji su ugrađeni stižu iz Švajcarske i Nemačke, pošto kod nas ne mogu da se kupe. Sve je urađeno u razmeri 1:1.000, što znači da je jedan metar u prirodi ovde jedan milimetar. Ova maketa je jedna od najkompleksnijih na kojima sam radio, jer se tramvaji zaista kreću preko novog mosta i to je ono što je posebno ističe.
U kabinetu gradonačelnika Dragana Đilasa već postoji maketa mosta na Adi, ali bez pristupne petlje na novobeogradskoj strani. Nju je takođe radio Vladan Jovanović, ali je ona manja i ne tako detaljna kao najnovije delo.
Na tri kvadrata "spakovan" je most dužine 969 i širine 45 metara, sa šest traka kao i prostorom gde će u budućnosti proći metro. Tu su i petlje "Radnička" i "Jurija Gragarina", na čijoj se izgradnji u prirodi uveliko radi, a može se videti i raskrsnica kod hipodroma poznata kao "Careva ćuprija" koja uveliko funkcioniše. Maketar Jovanović vodio je brigu i o najsitnijim detaljima, pa tako su zgrade i drveće kao "prave" što celokupnu sliku čini još živopisnijom.
Inače, na pravom terenu ostalo je još oko 80 metara do spajanja novobeogradske i čukaričke obale. Do "sudara" će doći već u avgustu, a most će proraditi do kraja godine. O koliko velikom projektu je reč nabolje pokazuje činjenica da će u petak na kanalu "Diskaveri" biti prikazn prilog posvećen "kolosu" na Adi.
Dorcolac
29.06.2011. 23:29
Prelepo izgleda i most i maketa.A mene najvise zanima koliko tacno most kosta,a to gradonacelnik i gradska vlast kriju kao zmija noge.
@Dorcolac - Koliko sam ja mogao da procitam, (a to Grad ne krije) cena mosta je 150 eura miliona, a cela investicija sa saobracajnicama (nadvoznjaci, podvoznjaci, petlje, putevi, ...) do Banovog Brda, Topciderskog Parka i Tosinog Bunara ukupno oko 400 miliona. Od toga oko 18% uzima drzava na ime PDV-a ... Najjeftinija verzija bila je 90 miliona + 18% PDV = oko 106 miliona za do zla Boga ruzan i mnogo manje funkcionalan most. Sto se tice saobracajnica, za razliku od mosta, odabrani su najjeftiniji izvodjaci.
@Dorcolac - dvoličan si i to debelo.
Sve cestitke na sjajnom radu i trudu.Da li gospodin Jovanovic ima neki internet sajt ili kontakt preko koga bi se moglo stupiti u saradnju po pitanju izrade maketa? Hvala.
Bravo majstore,presisao si Bosnice uveliko .Odlicna maketa.pozdrav od 78/95
Komentari (12)