Beograd: Obnova šina zbog novih tramvaja
30. 05. 2011. u 22:19
Novi tramvaji iz Španije zbog niskog poda ne mogu da savladaju beogradske nagibe. Majstori koriguju šine u Pariskoj i Tadeuša Košćuška, rekonstruisane pre nepunih godinu dana
TRAMVAJSKA pruga pored Kalemegdana već je na popravnom. Posle nepunih godinu dana od kompletne rekonstrukcije duž Pariske i Tadeuša Košćuška, majstori su ponovo povadili šine i trenutno rade - korekciju nagiba. Ovaj posao nametnuli su novi niskopodni tramvaji iz Španije, koji ovom, ali i na nekoliko drugih deonica u gradu, ne mogu da prođu. Novi radovi podrazumevaju i troškove, koje će na kraju platiti građani.
Radnici "Balkan gradnje" angažovani su 19. maja i od tada je potez od Pristaništa do Cara Dušana neprohodan za tramvaje na linijama "2", "11" i "13".
"Korekcija podrazumeva vađenje šina i "tesanje" asfalta. Predviđeno je da posao traje 15 dana, odnosno trebalo bi da završimo do kraja ove nedelje", kažu radnici.
Projektantima ili izvođačima, se, prema svemu sudeći, potkrala "greška" ili su prevideli da su nova vozila niskopodna, te je sada, pošto je jedno "Kaf" vozilo već stiglo u Beograd, neophodno ispraviti propust.
U dispečerskom centru najvećeg gradskog prevoznika u ponedeljak su nam potvrdili da su u toku radovi zbog kojih je tramvajski saobraćaj u Pariskoj obustavljen, a da više informacija možemo dobiti u Agenciji za investicije koja je nadležna za ovaj posao.
Prema rečima Dragana Ivanovića, zamenika direktora Agencije za investicije, na delu tramvajske pruge u toku su manje korekcije na četiri krivine, jedne u Tadeuša Košćuška i tri u Pariskoj.
- Radovi se odnose na korigovanje nadvišenja tramvajskih šina, kako bi se osiguralo bezbednije kretanje novih vozila - kaže Ivanović. - Potreba novih tramvaja je da budu blaži nagibi i komfornije šine. Majstori će rešiti problem. Posao vodi GSP "Beograd", koji će i finansirati radove, ali dok ne bude završen ne znam koliko će korekcija da košta.
Zamenik direktora Agencije za investicije dodaje da se sve radi prema dinamičkim proračunima koje su uradili stručnjaci iz kompanije "Kaf". Oni podrazumevaju sitne intervencije na još nekim lokacijama, posebno kod pojedinih stajališta i popravku skretnica, što se trenutno radi u Karađorđevoj ulici.
"ŠVAJCARCI"
- KOMPLETNA mreža u Beogradu zahteva prilagođavanje, jer na našim šinama saobraća dva tipa tramvaja "Divag" i "KT4" - ističe Ivanović. - Zato je nemoguće kompletno prilagoditi šine samo jednom tipu vozila. Kada su stigli prvi "švajcarci" morali smo da prilagodmo pojedina stajališta. Dorađene su stanice duž Jurija Gagarina, jer je "zeleni" tramvaj bio širi od postojećih, pa je trebalo suziti stajališta.
MatijaBG
30.05.2011. 23:12
Prosle godine su se najavljivali radovi na kompletnoj obnovi ulica Cara Dusana,Kraljice Marije i Ruzveltovoj za ovu godinu.Poznato je da je to cenntralno gradsko jezgro gde bi trebali da saobracaju novi tramvaji.Nije mi jasno zasto se od tog renoviranja odustalo?Ocito se lova maznjava ili se ceka povoljan period pred izbore.Novi tramvaji trenutno jedino mogu da saobracaju od bloka 45 do pozeske,ovo do ustanicke je nerealno,jer deo od Cvetka,pa do okretnice nije renoviran,apruga je ocaj.Lazu nas!
@MatijaBG - Gresis, ne mogu do Pozeske! Ne mogu da prodju ispod Gazele. Mora da se spusti sina 30cm da bi prosli. Rekonstruisana stajalista na Bulevaru su nekonpatibilna novim tramvajima. Sve mora ponovo. Zatim, postoji jos jedan problem koji moze biti u datom trenutku koban po putnike. Naime, u slucaju pozara na mostu ili nekog akcidenta, vrata na novom tramvaju nije moguce otvoriti.
@MatijaBG - U vezi najavljenih renoviranja koje spominjes. Nema ih, jer je para nestalo. A, zasto? Pa, zato sto je masni budzet grada Beograda postao bankomat za resavanje gorucih problema po Srbiji, a tu je i Kosarkaski savez.
Jadna je vlast u gradu(nesposobna)! Sto puta rade jedan isti posao zbog necijeg nemara,a o trosku gradjana i naravno uz mastan procenat....
Ja sam po profesiji inzenjer. Desava se i da inzenjeri pogrese, ali daleko manje nego nesposobni rukovodioci kojima je vazan procenat od transakcije. Najverovatnije da niko nije ni pitao inzenjere da li ti tramvaji mogu da se krecu nasim prugama. Ako je to uopste u pitanju..... Mozda samo koriste izgovor da poprave nnekvalitetno uradjen posao.
Komentari (10)