Kamere love trkače

N. M. NEDELJKOVIĆ

09. 01. 2011. u 21:10

Savremeni sistemi za nadgledanje i kažnjavanje bahatih vozača u Beogradu počeli sa radom. Kontrola na 14 lokacija. Identifikacija na osnovu registarskih oznaka

NESAVESNI vozači više neće moći nekažnjeno da jurcaju po Beogradu i prolaze kroz crveno svetlo, jer su moderne "redlajt" kamere, postavljene u 14 ulica, počele da snimaju izgrednike i "pišu" kazne. Savremena tehnologija će danonoćno kontrolisati saobraćaj, pa bi, smatraju u Srpskom komitetu za bezbednost saobraćaja, broj nesreća na tim lokacijama uskoro trebalo značajno da se smanji.

Svi bahati vozači koji blokiraju raskrsnice, ne poštuju semafore, žutu traku i ograničenje brzine od sada su pod budnim "okom" kamere. Na osnovu snimaka, policija će pisati kazne, a dokazni materijal slati na kućnu adresu.

- Još nemamo podatke koliko je ovaj sistem uticao na smanjenje broja prekršaja, jer nije prošlo dovoljno vremena da bismo uporedili stanje pre i posle aktiviranja kamera - objašnjava direktor Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović. - Gde god su u svetu postavljene, dobijeni su odlični rezultati, odnosno broj prekršaja i udesa se smanjio. To je i cilj ovog projekta, preventiva, a ne kažnjavanje ljudi nakon što se dogodi nesreća.

PROBA MODERNE "redlajt" kamere su nekoliko meseci bile na probnom radu, a pre nekoliko dana uspešno je završeno testiranje optičkih uređaja. Tokom tog perioda na uglu ulica Starine Novak i Cvijićeve, u smeru ka "Pioniru", dnevno je prolazilo više od 10.000 vozila, a u proseku se događalo oko 300 različitih prekršaja.

S obzirom na to da kamere imaju mogućnost da naprave četiri fotografije počinioca u trenutku prekršaja i da snime video zapis šest sekundi pre i posle trenutka kršenja propisa, vozači praktično ne mogu da izbegnu plaćanje kazne. Inače, uređaji prepoznaju registarske oznake automobila, pa se podaci o izgredniku automatski evidentiraju u bazi policije. Svih 14 kamera je umreženo u sistemu MUP-a, a proces od beleženja prekršaja do izdavanja prijave kompjuter "samostalno" obrađuje.

- Na osnovu snimaka i registracije piše se kazna koja stiže na adresu vlasnika vozila - navode u Upravi saobraćajne policije. - U slučaju da vlasnik automobila ne plati kaznu u zakonskom roku, predmet se šalje sudiji za prekršaje.

Kada neko načini prekršaj za volanom tuđeg automobila, kazna će stići na adresu vlasnika vozila, ali će on moći da navede ime onog ko je odgovoran za prekršaj. Takođe, u slučaju da je vozilo prodao, imaće mogućnost da kaže ko je novi vlasnik.

VIŠE KAMERA

PREMA rečima Damira Okanovića, oko 15 miliona evra je izdvojeno za nabavku novih kamera, koje će biti postavljene širom Srbije i na još nekoliko lokacija u gradu.

- To bi trebalo da utiče na smanjenje broja saobraćajnih nesreća i na ukupno poboljšanje bezbednosti. Kamere nisu i neće biti skrivene, jer njihova funkcija i jeste da upozore i nateraju vozače da budu obazriviji - navodi Okanović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (14)

Zoran

09.01.2011. 22:25

U Velikoj Britaniji, tako kaže njihova statistika, kamere uopšte nisu uticale na smanjenje broja prekršaja, naprotiv. Možda je trebalo uložiti 15 miliona evra, iliti milijardu i po dinara, u uvođenje obaveznog predmeta ''Saobraćajno vaspitanje i obrazovanje'' u osnovne i srednje škole, pa tek posle 5 godina razmišljati o kamerama i bacanju para na iste. No, kao i svuda u zemlji, i ovde glavnu reč vodi trgovački lobi...

citalac

12.01.2011. 14:35

@Zoran - Halo Zorane prvenstveno licno vaspitanje a samim tim dolazi i do saobracajnog vaspitanja i postovanja saobracajnih propisa.Gde ti pronadje tu statistiku u Velikoj Britaniji svuda u Evropi je dokazano da se broj saobracajnih prekrsaja bas pod kontrolom kamera malte ne prepolovio.A u ostalom kada budu dalje vozili na crveno svetlo i prekoracenje brzine koje povlace novcane kazne koje su za pojedince bagatela ali se tu oduzima i dozvola na odredjeno vreme e onda ce shvatiti postovanje propisa.

Живко Трујкић

10.01.2011. 06:41

To je odlično, međutim... Možda bi bilo dobro da se objavi da kamere postoje i na lokacijama gde nisu postavljene, da se trkači na motociklima upozore. Na Novom Beogradu ih ima sijaset: Jurija Gagarina, Dr Ivana Ribara...

citalac

11.01.2011. 14:30

@Живко Трујкић - Zivko odlicna primedba.Ovde u Nemackoj radio emituje ceo dan na poziv slusalaca gde su kamere postavljene svako moze da nazove i javi ( poziv je besplatan.) A kod stacioniranih kamera postoje table koje upozoravaju vozace. Znaci to nije cilj uzeti novac vozacima vec veca sigurnost u saobracaju a ujedno i smanjenje saobracajnih nesreca.Pozdrav.

besan

12.01.2011. 09:22

@Живко Трујкић - jeste, tako je u Nemackoj. A kod nas nije cilj da se smanji broj nesreca vec da se uzmu pare od naroda! Kazu da se prave nove tablice da bi bile po evropskim standardima..Vek trajanja tablica je 7 godina..a sam Tadic je rekao da pre 2020-e necemo uci u evropsku uniju.. Zbog cega onda vec sad se menjaju tablice kad cemo morati jos jednom ili dva puta da ih menjamo dok ne udjemo u Evropu.. Kod nas je sve u cilju uzimanja para

citalac

12.01.2011. 14:56

@Живко Трујкић - Neznam kakve veze imaju kamere sa novim tablicama.A vi ste uvek od svih najpametniji a drugi su vam krivi za sve.A ta tvoja logika je smesna oni bez kamera mogu jos vise da vam uzimaju i to po sopstvenoj proceni koja u vecem broju slucajeva nije realna.Bas zato si makar tu siguran kad te kamera uhvati da je realno.Vozi kako treba i neces imati toliko problema kao sada.

besan

12.01.2011. 21:17

@Живко Трујкић - Ja samo kazem da se u ovoj drzavi sve radi da bi se uzele pare i da bi se punila drzavna kasa.. Je*e se njima za bezbednost. I mi ne mozemo da se poredimo sa Nemackom.Stari zakon je valjao, samo se nije primenjivao.

Dragan Popovic

10.01.2011. 06:52

Nesto ne razumem oko ovog sistema, ako bi neko hteo da mi objasni. Bravar je isto to hteo da uradi samo ne pomocu tehnickih uredjaja nego pomocu Udbe Njega su onda proglasili diktatorom. Sada je kontrola ponasanja i kaznjavanje mnogo temeljnije, pa to zovu demokratija. Ako logicki pogledamo, bravar nije mogao da primeti bas svaki prekrsaj, kontrola i kazanjavanja su bile manje, pa otuda ispada da je demokratija bila veca kod bravara nego kod demokrata.

citalac

11.01.2011. 14:43

@Dragan Popovic - Dragane kako ne razumes kod bravara je sve bolje funkcionisalo znaci diktatura.Onda je greska u demokratiji jer vecina misli u demokratskoj drzavi mozes da radis sta hoces a da nikome ne odgovaras za ono sto cinis van zakona.

citalac

11.01.2011. 14:07

@posmatrac - Odgovor POSMATRACU kakve ti probleme imas?Glup komentar svuda u Evropi stizu kazne bilo gde je prekrsaj napravljen odnosno kamera snimila.Znaci treba se integnirati.A to znaci njima nije unapred oprosteno kao sto ti predpostavljas i jos da znas da stranci kod nas placaju daleko vece kazne nego nasi vozaci sto je samo u( pojedinim) zemljama jer za isti prekrsaj nemogu biti dava parametra.

Radan

10.01.2011. 08:43

Postavljanje kamera potrebno je sprovesti i u lokalnim samoupravama, medjutim na veliku zalost u skladu sa novim zakonom o bezbednosti saobracaja formiraju se stranacki opstinski saveti za bezbednost saobracaja bez i jednog saobracajnog inzenjera,sto nije bio slucaj u istoriji postanka saveta-neprimereno. Ne verujem da se saobracajna politika ovakvim pristupom u lokalnoj samoupravi moze sprovoditi sa nestrucnim ljudima i ljudima koji se bave sasvim drugim oblastima .

vlasnik vozila

11.01.2011. 15:31

Znaci, od sad putni nalog i za zenu i za decu - od kad do kad je ko vozio da bi znali ko je napravio prekrsaj. ILI drugo resenje - prepisati kola na babu koja nema dozvolu, pa nek njoj upisuju bodove i kazne ;)

citalac

11.01.2011. 17:39

@vlasnik vozila - "Vlasnice vozila" -- tvoj komentar je veoma mudar ali ti neznas da postoji (slika) ako se nezna ko je od vas vozio,Samo za razliku od fotografa mnogo je skuplja. A druga tvoja mudrost--- jadna ta tvoja baba ni kriva ni duzna bi placala vase cehove ali jos bolje ako nije vise ziva na nju prepisati vozilo.Onda bi izbegli sva placanja.A vi napravite babinu masku i drzite je u autu pa ko vozi neka je stavlja.