Kamere love trkače
09. 01. 2011. u 21:10
Savremeni sistemi za nadgledanje i kažnjavanje bahatih vozača u Beogradu počeli sa radom. Kontrola na 14 lokacija. Identifikacija na osnovu registarskih oznaka
NESAVESNI vozači više neće moći nekažnjeno da jurcaju po Beogradu i prolaze kroz crveno svetlo, jer su moderne "redlajt" kamere, postavljene u 14 ulica, počele da snimaju izgrednike i "pišu" kazne. Savremena tehnologija će danonoćno kontrolisati saobraćaj, pa bi, smatraju u Srpskom komitetu za bezbednost saobraćaja, broj nesreća na tim lokacijama uskoro trebalo značajno da se smanji.
Svi bahati vozači koji blokiraju raskrsnice, ne poštuju semafore, žutu traku i ograničenje brzine od sada su pod budnim "okom" kamere. Na osnovu snimaka, policija će pisati kazne, a dokazni materijal slati na kućnu adresu.
- Još nemamo podatke koliko je ovaj sistem uticao na smanjenje broja prekršaja, jer nije prošlo dovoljno vremena da bismo uporedili stanje pre i posle aktiviranja kamera - objašnjava direktor Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović. - Gde god su u svetu postavljene, dobijeni su odlični rezultati, odnosno broj prekršaja i udesa se smanjio. To je i cilj ovog projekta, preventiva, a ne kažnjavanje ljudi nakon što se dogodi nesreća.
S obzirom na to da kamere imaju mogućnost da naprave četiri fotografije počinioca u trenutku prekršaja i da snime video zapis šest sekundi pre i posle trenutka kršenja propisa, vozači praktično ne mogu da izbegnu plaćanje kazne. Inače, uređaji prepoznaju registarske oznake automobila, pa se podaci o izgredniku automatski evidentiraju u bazi policije. Svih 14 kamera je umreženo u sistemu MUP-a, a proces od beleženja prekršaja do izdavanja prijave kompjuter "samostalno" obrađuje.
- Na osnovu snimaka i registracije piše se kazna koja stiže na adresu vlasnika vozila - navode u Upravi saobraćajne policije. - U slučaju da vlasnik automobila ne plati kaznu u zakonskom roku, predmet se šalje sudiji za prekršaje.
Kada neko načini prekršaj za volanom tuđeg automobila, kazna će stići na adresu vlasnika vozila, ali će on moći da navede ime onog ko je odgovoran za prekršaj. Takođe, u slučaju da je vozilo prodao, imaće mogućnost da kaže ko je novi vlasnik.
VIŠE KAMERA
PREMA rečima Damira Okanovića, oko 15 miliona evra je izdvojeno za nabavku novih kamera, koje će biti postavljene širom Srbije i na još nekoliko lokacija u gradu.
- To bi trebalo da utiče na smanjenje broja saobraćajnih nesreća i na ukupno poboljšanje bezbednosti. Kamere nisu i neće biti skrivene, jer njihova funkcija i jeste da upozore i nateraju vozače da budu obazriviji - navodi Okanović.
Zoran
09.01.2011. 22:25
U Velikoj Britaniji, tako kaže njihova statistika, kamere uopšte nisu uticale na smanjenje broja prekršaja, naprotiv. Možda je trebalo uložiti 15 miliona evra, iliti milijardu i po dinara, u uvođenje obaveznog predmeta ''Saobraćajno vaspitanje i obrazovanje'' u osnovne i srednje škole, pa tek posle 5 godina razmišljati o kamerama i bacanju para na iste. No, kao i svuda u zemlji, i ovde glavnu reč vodi trgovački lobi...
@Zoran - Halo Zorane prvenstveno licno vaspitanje a samim tim dolazi i do saobracajnog vaspitanja i postovanja saobracajnih propisa.Gde ti pronadje tu statistiku u Velikoj Britaniji svuda u Evropi je dokazano da se broj saobracajnih prekrsaja bas pod kontrolom kamera malte ne prepolovio.A u ostalom kada budu dalje vozili na crveno svetlo i prekoracenje brzine koje povlace novcane kazne koje su za pojedince bagatela ali se tu oduzima i dozvola na odredjeno vreme e onda ce shvatiti postovanje propisa.
To je odlično, međutim... Možda bi bilo dobro da se objavi da kamere postoje i na lokacijama gde nisu postavljene, da se trkači na motociklima upozore. Na Novom Beogradu ih ima sijaset: Jurija Gagarina, Dr Ivana Ribara...
@Живко Трујкић - Zivko odlicna primedba.Ovde u Nemackoj radio emituje ceo dan na poziv slusalaca gde su kamere postavljene svako moze da nazove i javi ( poziv je besplatan.) A kod stacioniranih kamera postoje table koje upozoravaju vozace. Znaci to nije cilj uzeti novac vozacima vec veca sigurnost u saobracaju a ujedno i smanjenje saobracajnih nesreca.Pozdrav.
@Живко Трујкић - jeste, tako je u Nemackoj. A kod nas nije cilj da se smanji broj nesreca vec da se uzmu pare od naroda! Kazu da se prave nove tablice da bi bile po evropskim standardima..Vek trajanja tablica je 7 godina..a sam Tadic je rekao da pre 2020-e necemo uci u evropsku uniju.. Zbog cega onda vec sad se menjaju tablice kad cemo morati jos jednom ili dva puta da ih menjamo dok ne udjemo u Evropu.. Kod nas je sve u cilju uzimanja para
Komentari (14)