Petlju kod „Careve ćuprije“ gradi 200 radnika

N. V. BRKOVIĆ

29. 11. 2010. u 21:20

Na završetku izgradnje nove petlje "Hipodrom" do sada je urađeno 10 od ukupno 11 konstrukcija

KOD "Careve ćuprije" kao u košnici. Lepi dani su na izmaku, pa neimari svaki trenutak koriste da radove na petlji "Hipodrom" privedu kraju. Više od 200 radnika na gradilištu angažovano je u dve smene na izgradnji konstrukcije nove raskrsnice.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, koja je investitor radova, kažu da je preostalo da završe još jednu konstrukciju.

- Do sada je urađeno 10 od ukupno 11 konstrukcija - objašnjava Nenad Bajić iz Direkcije. - Bulevar vojvode Mišića prema Rakovičkom putu je asfaltiran, kao i još šest konstrukcija, dok su na osam postavljeni ivičnjaci. Poslednja, jedanaesta konstrukcija je izbetonirana i radnici trenutno kroz nju provlače kablove za prednaprezanje.

OPREZNO KOD ORLOVAČE NOVA petlja "Orlovača", sastavni deo obilaznice oko Beograda, jedna je u nizu "crnih tačaka" na Ibarskoj magistrali. Od kako je otvorena za saobraćaj, bila je mesto više desetina saobraćajnih nesreća. Primedbe na račun njene nebezbednosti upućivane su još kada je bila otvorena, i od ljudi iz struke ali i od učesnika u saobraćaju. Čak i pored velikog broja saobraćajki na ovom delu magistrale, još ništa nije preduzeto da problem bude rešen. Vozači se naročito žale na pravac ka Beogradu gde se tri trake, pre nadvožnjaka kod Petlovog brda, iznenada sužavaju u dve. Put se ovde račva - desno ka Rakovici i pravo prema gradu. Nepregledno je posebno noću, pa šoferi koji ne poznaju trasu ili su manje vični vožnji, često "zalutaju" u pogrešnu traku, a "izvlačenje" na "pravi put" pojedine je već koštalo.

Intenzivno se radi i na uklapanju sa Paštrovićevom ulicom. Za svih 11 konstrukcija izgrađeno je 117 stubova i izvedeno je devet potpornih zidova u dužini od 1.100 metara. Završeno je polaganje vodovodne i kanalizacione mreže u Bulevaru vojvode Mišića, a u toku su radovi na ugradnji slivnika na poslednje dve konstrukcije.

- Radovi na petlji "Hipodrom" su zahtevni i kompleksni zbog premošćavanja postojeće pruge, i to sa minimalnim zaustavljanjem železničkog saobraćaja, koji je na ovom pravcu učestao - objašnjava Bajić. - Ukupna dužina konstrukcija iznad Bulevara vojvode Mišića je oko jedan kilometar, dok sama raskrsnica sa Paštrovićevom ulicom predstavlja gredni most dužine 100 metara sa stubovima temeljenim na dubinama od 12 metara, kako bi se dobio siguran oslonac za saobraćajnicu.

Sam nadvožnjak će, sa po dve saobraćajne trake u svakom smeru, biti široka i moderna trokraka raskrsnica. Imaće prilazne rampe, koje će omogućiti nesmetano kretanje u pravcu Banovog brda ili dalji prolaz Bulevarom vojvode Mišića.

Petlja "Hipodrom" kod Careve ćuprije predstavlja deo saobraćajne mreže, u okviru koje se gradi i most preko reke Save na Adi ciganliji. Izgradnjom nadvožnjaka kod Careve ćuprije ukinuće se ukrštanje drumskog i železničkog saobraćaja na poziciji Paštrovićeve ulice, čime će se povećati bezbednost i ubrzati saobraćaj prema Banovom brdu, kao i prema centralnim delovima grada.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Wile E. Coyote

30.11.2010. 21:29

Ljudi, ne prepisujte jedni od drugih! Kod Hipodroma se, to je sasvim jasno, ne gradi petlja nego obična raskrsnica!

outsider

30.11.2010. 23:42

@Wile E. Coyote - Ovo svi citaju, ali ocigledno razumeju samo oni sa kratkim kursom urbanizma Beobuild forumu;)

Boris

02.12.2010. 10:32

@Wile E. Coyote - A da nisi malo dosadan sa istim komentarom vec mesecima? Ispada da se samo ti u sve razumes!!

Sale

06.12.2010. 02:37

Kada ce biti gotovo? Pricalo se da ce biti do jeseni 2010, a evo jos malo pa ce nova godina...