Most na Savi kao od zlata

N. V. B. - N. P.

25. 10. 2010. u 21:13

Saobraćajnica preko Ade, s obzirom na cenu, sve više liči na čuveni "Golden gejt" u San Francisku: Najvažniji projekat u gradu samo iz kredita biće finansiran sa 290 miliona evra

NOVIM kreditom od 90 miliona evra, koji Beograd planira da ugovori sa Evropskom investicionom bankom, ukupno zaduživanje prestonice za izgradnju mosta preko Ade ciganlije dostići će 290 miliona evra. S obzirom na to da prestonica za trenutno najvažniji projekat namerava da i iz budžeta izdvoji više od 50 miliona evra, računica pokazuje da je za most na Savi sa pristupnim saobraćajnicama, trenutno planiran trošak od 340 miliona evra. Međutim, još nije poznato da li će time biti zatvorena finansijska konstrukcija.

Prvi ugovor sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, za most preko Ade ciganlije, sklopljen je još 19. juna 2006. i tada je Beograd ugovorio pozajmicu od 69,6 miliona evra. Nakon toga više od dve godine čekalo se da radovi počnu, a ujedno sa izlaskom mašina na teren počele su da kruže priče da će ovaj most građane koštati barem 300 miliona evra. Naravno, gradski čelnici su odmah to demantovali, govoreći da je ta cena manja. Ipak, imajući u vidu da je juna ove godine grad pozajmio još 60 miliona evra, a da trenutno pregovara sa EIB o kreditu vrednom 90 miliona, kuloarske priče deluju sve tačnije.

POČETAK RADOVA RADOVI na mostu preko Save počeli su krajem 2008. godine kao deo najbitnijeg, daleko većeg infrastrukturnog projekta - unutrašnjeg magistralnog poluprstena. UMP predstavlja jedan od najznačajnijih planiranih gradskih saobraćajnih pravaca, koji ima zadatak da rastereti centralno područje od individualnog saobraćaja, kao i da smanji obim saobraćaja na postojećim mostovima preko Save.

U Direkciji za građevinsko zemljište kažu da još nije poznato kako će biti raspoređena nova pozajmica pošto izbor izvođača radova za petlju u Radničkoj ulici, kao i za pristupne saobraćajnice na Novom Beogradu, nije završen.

- Mi smo odabrali najpovoljniju ponudu, a trenutno čekamo da Evropska investiciona banka potvrdi našu odluku, posle čega će biti potpisani ugovori - kažu u Direkciji. - Nakon toga biće poznato koliko će za koji projekat tačno biti izdvojeno sredstava i kako će teći dinamika radova.

Lanac unutrašnjeg magistralnog prstena polako se sklapa. Radovi na samom mostu preko špica Ade su poodmakli, a vidljiva je i konstrukcija petlje "Careva ćuprija". Ostalo je da se izgrade pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane i petlja "Radnička", pa da pola posla bude završeno. Radovi na Carevoj ćupriji teku po utvrđenoj dinamici, ali najavljena izgradnja petlje u Radničkoj još nije počela, dok je na levoj obali Save urađen pripremni deo posla - raščišćena je trasa kojom će proći saobraćajnica, a uklonjene su tezge na buvljaku. Sudeći po tome, most na Adi ciganliji biće gotov do kraja sledeće godine, kao što je i planirano, a gradskim čelnicima ostaje samo da još objasne građanima koliko je sve koštalo.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

ivan

25.10.2010. 22:04

sve je to dobro mislim super samo da se nesto ne izjalovi.imamo iskustva sa takvim projektima.srbija je ovo.

Zoran

25.10.2010. 22:05

A gde sam tu ja? U ovaj most je svako ugradio deo sebe, pojedinci malo veći deo. Ako uzmemo u obzir to da je na zapadu uobičajena provizija za velike poslove oko 3%, dolazimo do stavke od oko 10 milona evra koje je neko stpao u džep. Na ovu skupoću i nije neka para. Elem, uopšte mi nije jasno zašto most preko Save mora ovoliko da košta i mora baš tako da izgleda i zašto nicmo mogli da napravimo neki skromniji most, poput Gazele ili mosta u Brankovoj?

Paparesta

25.10.2010. 23:00

@Zoran - Pa reci cu ti samo da su nasi pametni sugradjani glasali za ovakvo resenje mosta i to velikom vecinom izmedju tri ponudjena resenja!

vuceta

26.10.2010. 04:23

@Zoran - ? zasto da djukanovic bude najbogatiji vlastodrzac????, nije podgoricajaca od nase stolice

milorad

25.10.2010. 23:06

neverovatno koliko kosta,pa valjda ce neko moci i da prezivi da po njemu hoda dok ga otplatimo i lopove sklonimo od plena koji nas prave budalama.....videcemo ko ce ici po mostu a ko ce biti ispod mosta!?

Milos Petrovic

26.10.2010. 00:31

Apsolutno ne verujem da je toliki novac zaista otisao na izgradnju mosta i saobracajnica.Pre bih rekao da je u pitanju "Titov recept" za punjenje partijskih dzepova. Zna se da se jos u vreme Josipa, "zmurilo" na kradju fondova pri izgradnji infrastrukture.A kad na to secanje dodam i podsetnik da su danasnje "demokrate" zapravo bivsi clanovi KPJ ( i njihova deca) - meni bude sve jasno a nadam se i vama.

zoran

26.10.2010. 01:26

Gracjani izabrali? Gluposti. Definitivno ovo resenje je skupo, ali neko je opet drpio lovu. Tip Brankovog mosta je jeftin i prihvatljiv, i jos obavlja posao. Koncept novog mosta je lep i uglavnom se upotrebljava za vece raspone. Jeftinije resenje bi bilo isto tako uspesno.

goran

26.10.2010. 03:10

po prvobitnoj verziji kolovoz je trebalo da bude od betona. kada je sve vec bilo potpisano, a i cena utvrdjena, unesena je promena. nece biti betonska ploca nego metalna.jeftinija varijanta. ali i losiji kvalitet. i odrzavanje skuplje. i konanacno kraci vek trajanja.rekoh jevtinija varijant. ni slucajno. javnost za tu promenu ne zna. a cena raste.mnogi ce dobru vajdu imati od ove cuprije. izgleda.a mi cemo placati i na mostu i na cupriji.

Wile E. Coyote

26.10.2010. 08:41

Dobro bre ljudi, dokle ćete više raskrsnicu kod Careve ćuprije nazivati petljom???

Goran

26.10.2010. 09:12

Da smo suverena drzava i da imamo svoje banke mogli smo sami da izaberemo najpovoljniju varijantu projekta i najpovoljniju ponudu za izvodjenje radova i sve to od strane domacih firmi. Ovako, drugi nam diktiraju sve uslove, paprenu cenu ce da plate gradjani, a dobru proviziju da uzmu pojedinci. To su principi na kojima ova drzava funkcionise.

Mario

26.10.2010. 09:25

Da je samo most u pitanju mogao bih da precutim. Kod nas je najskuplja na svetu izgradnja puteva i objekata, zbog toga sto se od procenata namiruju odredjeni ljudi ili partije. A jasno je da nam je radna snaga najmanje 5 puta jeftinija od evropske. Za poslednjih 10 god. da je to vlast zelela, bila bi nam izgradjena infrastruktura u Srbiji metro u Beogradu i svi putevi za dzabe, a investicije bi bile ogromne, to su rekli i Kinezi i Turci. Cak su se potkrali i razgovori na B92 na tu temu.

srki

26.10.2010. 09:34

Znali smo da ce to biti cist lopovluk. Znali smo da ce to biti spomenik vladajucoj garnituri. Nismo ocekivali da ce nas toliko zaduziti. Oni ce posle odlaska sa vlasti pobeci na egzoticna ostrva da se baskare a mi u dugovima Strasno. Dokle tako

BMStalker

26.10.2010. 10:25

Evo zasto ne treba prodavati telekom, jer prica o investiciji tih para u infrastrukturu su u stvari skrivena pljacka.

bane

26.10.2010. 23:37

Mogli smo tri mosta da napravimo za te pare?Mogli smo trideset drvenih ili trista pontonskih,i?Znate li da je Osman(covek koji je napravio Pariz ovakvim kakav je)rusio zgrade, kvartove,sve sto se nadje na putu i zakloni vidik neceg lepog.Zato je Pariz ovakav.Zato 1.000.000 ljudi dnevno dodje da vidi Pariz.Tomin populizam je poguban za ovaj narod.Ne dozvolite da Vas obmane.Most mora ovako da izgleda i mora da KOSTA.To je jedini nacin da dobijemo nesto velicanstveno,a nasa deca ce izvuci krist.

ivica

01.11.2010. 12:17

Koji ste vi licemeri.Kada se vasim novce nesto gradi onda je skupo,ali zato ne pitate za cenu kada se dizu krediti u ima Srbije za izgradnju mosta zemun-borca,zeleznickstanica prokop,metro itd,itd.Unistili ste celu Srbiju da bi ste vi lagodno ziveli

Duki

13.04.2011. 23:19

Vlast valjda želi da nam kao pokaže jedinu stvar koju su napravili, tj. koja će biti napravljena ko zna kad. Pa , valjda zato taj most treba da bude najskuplji. A šta ćemo posle mi raditi sa otplaćivanjem kredita, time se uopšte ne opterećuju. Mislim da je vreme za korenite promene. Treba probati sa novim ljudima jer nemamo šta da izgubimo. Verujem u bolje sutra. Zato izađimo i tražimo svoje pravo da biramo! 16.april je dan za promene!