Za volanom pakleno vruće
14. 06. 2010. u 21:46
Vozači javnog prevoza svakodnevno rade na temperaturi i nekoliko stepeni većoj od spoljašnje.Vrelo u tramvajskim kabinama, a u starim trolejbusima greju otpornici ispod poda
TROPSKA vrelina sa beogradskih ulica u vozilima GSP stvara "paklenu" atmosferu. Neprijatno je putnicima, ali i vozačima, jer temperatura na njihovom radnom mestu retko pada ispod 35 stepeni. Spas od neizdržive toplote vozači pronalaze u osvežavajućim napicima koje im je obezbedila firma.
Dok putnici sebi daju oduška gunđajući, šoferi nemaju izbora osim da - ćute i voze. Brišući znoj sa čela u kabini tramvaja "10" vozač objašnjava da je njima još toplije nego putnicima.
- Nije lako, ali to mi je posao - zajapurena od vrućine priča dama za komandama "desetke". - Posle toliko godina, mogu reći i da sam navikla, valjda se vremenom prilagodimo i ekstremnim uslovima, jer ovi naši to svakako jesu s obzirom da je temperatura tokom celog dana velika.
Ništa bolje nije ni šoferima u trolejbusima, koji "isijavaju" i celo leto "prže" putnike, iako im je grejanje isključeno.
- To je tehnički problem, koji je nemoguće rešiti - kaže Radoslav Nikolić, generalni direktor GSP. - U starim "trolama" otpornici se nalaze ispod poda i greju ga, pa je često vrlo neprijatno duže boraviti u vozilu. Kod novih trolejbusa otpornici su smešteni na krovu i zato je u njima temperatura podnošljivija. Vozačima je to posao i oni su sami toga svesni. Da bi im olakšali, nabavili smo običnu i gaziranu vodu, kao i sokove za osveženje.
Prvi čovek GSP dodaje, da u voznom parku ovog preduzeća ima 100 klimatizovanih autobusa, a da će uskoro Beograđane prevoziti i 83 trolejbusa i 30 tramvaja sa ugrađenim rashladnim uređajima.
SAVETI
LEKARI savetuju boravak u hladovini i izbegavanje vožnje gradskim prevozom, naročito u periodu kada je najtoplije. Međutim, zbog prirode posla vozači to ne mogu da poštuju. Ipak, mogu da se drže preporuke i piju osvežavajuće napitke, jedu voće i povrće i zaštite glavu od sunca.
ana
16.06.2010. 00:00
Bitno je da direktor ima klimu u sluzbenom autu, a za nas putnike nema veze. Generalni direktor je izjavio ranije da vozila "GSP"-a nisu dnevna soba (na zalbe nas putnika, posto zimi ne greju). Vozacim i putnicim je to posao da se zimi smrzavaju, a leti da crkavaju od vrucine. Bitno je da vi renovirate kancelarije (inace su prepune neradnika) i da primate na posao po partijskoj liniji, jer to je vas posao.
Komentari (1)