NOVO NAUČNOOTKRIĆE: Površinske rane na koži nisu samo površinske, one su opasnost za još jedan sistem organa u telu

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

25. 04. 2024. u 23:46

NOVO istraživanje otkriva opsežne posledice rana na koži na opšte zdravlje, prevazilazeći njihov uticaj na nivou kože i sugerišući direktan uticaj na zdravlje creva.

НОВО НАУЧНООТКРИЋЕ: Површинске ране на кожи нису само површинске, оне су опасност за још један систем органа у телу

Foto: D. Dozet

U toj studiji, koja je promenila dosadašnji način posmatranja kožnih rana i koju su vodili naučnici sa Univerziteta Kalifornije u San Dijegu, otkrivena je direktna veza između oštećenja kože i promena u mikrobiomu creva.

Zaštitne barijere tela, koje uključuju kožu, creva i pluća, oslanjaju se na epitelna tkiva da bi se zaštitile od spoljašnjih pretnji. Svako kršenje ovih barijera može izazvati značajne posledice, pokazuju otkrića američkih naučnika.

U ovom pionirskom eksperimentu, naučnici su napravili male rezove na koži miševa, prateći naknadne promene u mikrobiomima njihovih creva. Rezultati su bili zapanjujući, jer su povređeni miševi pokazali značajnu promenu u sastavu mikroflore, koju karakteriše povećanje štetnih bakterija i smanjenje korisnih.

Dalja istraživanja, uključujući genetske modifikacije kod miševa za simulaciju povrede kože bez fizičkih rana, pružila su neprocenjiv uvid u mehanizam koji podupire vezu između kože i creva. Povišeni nivoi enzima povezani sa povredom tkiva odražavaju efekte oštećenja kože, pogoršavajući stanje creva kao što je kolitis.

Od posebnog interesa bilo je zapažanje da su miševi sa indukovanim kolitisom iskusili pogoršane simptome kada su bili izloženi oštećenju kože ili enzimskim promenama, naglašavajući zamršen međuodnos između zdravlja kože i creva.

Značaj ovih novih otkrića ne može se preceniti.

Foto: Profimedia

-Prethodne studije su posmatrale disbiozu u crevnom mikrobiomu osoba sa inflamatornom bolešću kože, a pretpostavljalo se da mikrobi u crevima utiču na kožu, napominju autori pomenutog istraživanja, koje je objavljeno u časopisu „Nejčer komjunikejšens“.

Dok je za potvrdu njihovih rezultata opravdano dalje istraživanja na ljudima implikacije su duboke, nudeći neočekivani uvid u složenu vezu između bolesti kože i creva.

Nova revolucionarna studija dovodi u pitanje konvencionalno razumevanje zdravlja kože i creva i otvara put novim pristupima za razumevanje i rešavanje različitih zdravstvenih stanja, preneo je „Sajens alert“.

BONUS VIDEO - RUSKI BOMBARDERI U AKCIJI: Borbena misija u pravcu južnog Donjecka