POZORIŠNA KRITIKA: Blizu škole, daleko od Boga
PROGOVORITI o vršnjačkom nasilju i pravu na različitost u društvu, gde su siromaštvo i kvalitet života ispod nivoa dostojanstva je ne samo teško, nego i nemoguće, bez opsežnog sociološkog, psihološkog i pravnog istraživanja.
Deca odrastaju kako znaju i kako se sami snađu. Gidion Gibson, učenik petog razreda je "otišao da stoji sa pesnicima". Ubio se.
Duodrama "Gidionov čvor" savremene američke spisateljice Džone Adams, izuzetna dramska forenzika Gidionovog samoubistva, posle udaljavanja sa nastave na pet dana zbog skarednog teksta koji je distribuirao po školi, oštrim, bolnim, vertikalnim rezom ogoljuje presek najbitnijih slojeva društva: porodica, škola, pravda, istina, dostojanstvo, različitost... Učiteljica Heder Klark je pobegla iz unosnog advertajzinga u prosvetu, što čini uverljivim njenu nameru da uči decu časnom životu, ali shvatanja joj
uma sazdana, ali bez obične empatije za banalne životne probleme svog sina. Između ovih isključivosti, jedanaestogodišnji Gidion Gibson je, iz neuspelog pokušaja da na
sebi primeren način, literarnim prikazom crne slike sveta nasilja, upozori na to kako se oseća, izlaz našao u - posmrtnom stajanju sa pesnicima. Jer se samo tako dobro osećao, odrastajući uz majčino pripovedanje o njihovom junačkom ratovanju za (umetničku) slobodu...
U izvrsno komponovanom agonu učiteljice i majke o krivici i razlogu za Gidionovo samoubistvo ogoljuje se čitav detetov svet, ispunjen dubokim nemirom odrastanja u okruženju gde se jedanaestogodišnje devojčice farbaju u plavo, nose veštačke trepavice i umetak u grudnjaku, a vršnjaci već bivaju optuženi za nepristojno dodirivanje prvaka,
nastao jer se on Gidionu "sviđa"...
U ovom Armagedonu, Mirjana Karanović, kao Korin, Gidionova majka, još jednom briljira nepogrešivom merom, sa kojom se preigrava iz uloge majke koja optužuje učiteljicu za fatalnu surovost i nerazumevanje u osvešćenje sopstvene krivice za Gidionov užasan čin.
Odavno na našoj sceni nije viđeno veće glumačko umeće vladanja najsloženijom harmonijom igre u klaustrofobičnim, a beskrajnim granicama roditeljstva,
"Gidionov čvor" je jedna od predstava koje se ne zaboravljaju, zbog izvrsnog teksta, aktuelnosti teme, univerzalnosti bola koji razmatra, vrhunske glume, uprkos povremenim nepotrebnim "ukrasima" (imitiranje ojađene majke krotiteljke konja i sl.), kojima je diskretna režija Jane Maričić nepotrebno pokušala da olakša preteško događanje na sceni.
Nemoguća misija.
(UZNEMIRUJUĆE) SRBIN U UN POKAZAO SLIKE: Obezglavljeni srpski vojnici od strane Al Kaide - "Mojoj babi su otkinuli grkljan"
U NjUJORKU se danas, u organizaciji Stalne misije Republike Srbije pri Ujedinjenim nacijama, održala panel diskusija "Mi govorimo, jer oni ne mogu - glasovi koje treba čuti" svedočanstva svedoka i žrtava rata u BiH.
22. 05. 2024. u 18:13
NEVEROVATAN SNIMAK IZ BEOGRADA: Veliko nevreme nosilo ljude po ulicama, ne mogu da se zaustave (VIDEO)
PRAVI potop nastao je sinoć na ulicama Beograda kada se na prestonicu sručilo veliko nevreme.
22. 05. 2024. u 12:40
ILIJE NASTASE EKSKLUZIVNO ZA "NOVOSTI": Novak Đoković najbolji po svim merilima, sećam se Lepe Brene i šljivovice
NEMA pravog ljubitelja tenisa koji bi mogao da nabraja velikane "belog sporta", a da zaboravi na "rumunskog lakrdijaša" Ilijea Nastasea, originalnog "lošeg momka" tenisa. Nekada prvi igrač planete u ekskluzivnom razgovoru za "Novosti" govorio je o dokumentarnom filmu snimljenom o njemu, srpskom narodu, šljivovici, a neizbežna tema bio je najbolji teniser svih vremena - Novak Đoković.
22. 05. 2024. u 20:00 >> 20:57
Komentari (0)