SRBIJA I MAĐARSKA SA KINOM GRADE NAJMODERNIJI GRANIČNI PRELAZ: Transportna udruženja pozdravile odluku - Brži prolaz čuva novac privredi
MAĐARSKA i Srbija će, sa kineskim partnerima, graditi najveći, najbezbedniji, najmoderniji i po protoku saobraćaja, najbrži granični prelaz u Evropi. Ovo je rekao mađarski šef diplomatije Peter Sijarto tokom posete kineskog predsednika Si Đinpinga toj zemlji, ističući da je granični prelaz Reske - Horgoš na auto-putu konstantno zakrčen vozilima.
- Ljudi u putničkom saobraćaju često gube po nekoliko sati u redovima, a u teretnom saobraćaju se događa da kamioni stoje danima - naveo je Sijarto.
- Želimo da se to promeni u budućnosti. Zato hoćemo da izgradimo najmoderniji granični prelaz pored postojećeg. Transportna udruženja u Srbiji pozdravljaju ovaj projekat, posebno imajući u vidu da višečasovna čekanja na granici stvaraju dodatne troškove za kompanije i velike gubitke za privredu zemlje.
Kako za "Novosti" objašnjava generalni direktor poslovnog udruženja "Srbijatransport" Goran Aleksić, obim domaće robe koja se vozi drumom u poslednjih nekoliko godina porastao je 56 odsto.
- Osim toga, izgradnja infrastrukturnih objekata, puteva, doprinela je da se tranzit kroz našu zemlju poveća preko 86 procenata - navodi Aleksić.
BDP bi bio veći tri odsto
ČEKANjE na graničnim prelazima postaje prepreka za dalji rast zemlje i trgovinsku razmenu. Analiza Svetske banke pokazuje da ukoliko bi se prosečno vreme potrebno za prelazak granice skratilo na tri sata, BDP bi mogao da poraste za čak tri odsto, u srednjem roku.
- Istovremeno, zajednički prelazi i carinski kapaciteti se nisu značajnije razvijali i nisu pratili povećanje obima saobraćaja. Zato je projekat izgradnje novog graničnog prelaza Reske izuzetno važan i za privredu naše zemlje i transport. Podaci Privredne komore Srbije pokazuju da vreme čekanja na graničnim prelazima sa EU dostiže i 10 časova i duže je od stajanja na prelazima sa zemljama Zapadnog Balkana. Teretna motorna vozila na prelazima sa Hrvatskom i Mađarskom stoje u redovima dugim oko pet kilometara, uz blokiranje saobraćajne trake koja je predviđena za redovni saobraćaj. Vremenski gubici generišu finansijske troškove za kompanije, a zbog usporenih i otežanih tokova snabdevanja i direktnih troškova transportnog sektora značajno se smanjuje konkurentnost proizvoda. Srbija je svesna ovog problema i radi na uspostavljanju tzv. zelenih koridora kojima se pojednostavljuju carinske procedure i stvaraju uslovi za brži i lakši protok robe i smanjile gužve na graničnim prelazima.
Prema rečima Aleksića, može se očekivati da će primena sporazuma sa Kinom, uticati da se značajno poveća obim robe koja se prevozi i broja kamiona.
Evo kako se proizvodi najkvalitetniji Perfeksov toalet-papir
Oni u papirnoj industriji znaju koliko su važne tri stavke: sirovina, stručnjaci i mašine
31. 05. 2024. u 10:00
"KAKO LEPO GORI" Ukrajinska ministarka objavila fotografiju nakon napada američkim oružjem na rusku teritoriju (FOTO)
UKRAJINSKE vlasti saopštile su da su juče uspešno pogodile ruski raketni sistem S-300 koristeći oružje koje je isporučilo Zapad. Sistem se nalazio na ruskoj teritoriji, piše Si-En-En.
04. 06. 2024. u 07:58
"SVADBU PRAVIMO SLEDEĆE GODINE" Udaje se Zorica Brunclik
KEMIŠ je sve prisutne iznenadio izjavom.
03. 06. 2024. u 15:32
Komentari (2)